خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

گاردین: افزایش خودکشی زنان و دختران افغان پس از حاکمیت امارت اسلامی

گاردین: افزایش خودکشی زنان و دختران افغان پس از حاکمیت امارت اسلامی

«پس از حاکمیت دوباره امارت اسلامی، خودکشی دختران در افغانستان افزایش یافته» ، این عنوان مقاله ای است که در روزنامه گاردین چاپ بریتانیا منتشر شده است .

خبرگزاری حاما: در یک مقاله ی که به تحقیقات روزنامه گاردین اشاره شده است که در ۱۱ ولایت افغانستان از جمله نیمروز و هرات انجام داده و گفته شده که در این ولایات خودکشی های زیادی اتفاق افتاده است.

اما به طور مشخص اعلام نشده که پس از حاکمیت مجدد ا.ا.ا چند مورد خودکشی در افغانستان رخ داده است، اما نویسنده مقاله بر اساس تحقیقات خودش نوشته است که ۷۵ درصد زنان بیشتر از مردان در افغانستان اقدام به خودکشی می کنند.

روزنامه قصه ای دختری را منتشر کرده و گفته که وی آرزو داشت که در آینده داکتر شود اما همین که از رسیدن به آرزویش نا امید شد اقدام به خودکشی کرد.

پیش از این نیز از خودکشی یک دختر دیگر در هرات نام گرفته شده بود که علت آن خشونت دوامدار همسرش عنوان شده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان به روزنامه گاردین گفته که آنها در حال حاضر شاهد ازدیاد دخترانی در افغانستان هستند که زندگی را به مرگ ترجیح می دهند.

در اخیر این مقاله آمده است که آنها به گونه شخصی از کارمندان صحی معلومات در مورد خودکشی دختران و زنان دریافت کرده اند و به گفته آنان، مقامات مسئول حکومت امارت اسلامی در این مورد حاضر به گفتگو نشده اند.

گاردین همچنین نوشته است که بسیاری از موارد خودکشی زنان در افغانستان ثبت نشده و به دلیل سنت های اجتماعی، برخی از دختران پس از خودکشی مخفیانه به خاک سپرده می شوند.

این درحالیست که طبق گزارش سازمان جهانی صحت، موارد خودکشی در سایر نقاط جهان در بین مردان بیشتر از زنان است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.