خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

چندین افغان قبل از رسیدن به آلمان فوت کرده اند

به گزارش یک رسانه آلمانی، چند نفر از افغان‌هایی که وعده پذیرش آلمان را داشته اند پیش از سفر به این کشور وفات کرده اند. حزب چپ‌های آلمان از روند کندی افغانستان‌ها توسط حکومت آلمان انتقاد کرده است.

مجله خبری «اشپیگل» دوشنبه شب در مورد وفات چند تن از افغان‌هایی که قرار بود به آلمان منتقل شود گزارش داد. این روزنامه نوشته است که «حکومت آلمان از موارد انفرادی مرگ اطلاع دارد.» این رسانه بر اساس پاسخ حکومت آلمان به یک درخواست حزب چپ‌های آلمان این خبر را منتشر کرده است.

 بر اساس این گزارش، این افغان‌ها کارمندان محلی پیشین ادارات آلمانی، اقارب آن‌ها و یا سایر افراد در معرض خطر هستند. تا به حال هزاران افغان در معرض خطر منتظر انتقال به آلمان هستند.

 پاسخ حکومت آلمان به حزب چپ‌های این کشور حاکی از آن کشور است که این کشور تا نیمه ماه فبروری به 30 هزار پذیرش افغانی رسیده است که از این میان حدود 11 هزار نفر به آلمان سفر کرده اند.

کلارا بونگر، نماینده حزب چپ‌ها در تصمیم گیری در مورد انتقال افغان‌ها در خطر انتقاد کرد. او به «اشپیگل» گفته است: «ما حالا می‌دانیم که ناکامی وصف‌ناپذیر حکومت آلمان، پیامدهای مرگبار است.»

«این کاملاً تحمل ناپذیر است که افغان‌ها برای محافظت از جان جانشان به جمهوری فدرال آلمان اعتماد کرده اند، قربانی شده اند، زیرا با وجود اخطارهای صریح، انتقال‌ها بسیار دیر شروع شد و روند کاری بی‌اندازه بوروکراتیک، مانع آن شد. شد.»

بعد از خروج نیروهای نظامی ناتو در ماه اگست سال گذشته، هزاران نفر را با هواپیما از کابل خارج کردند، اما هزاران نفر دیگر در این کشور ماندند و حالا قرار است از راه های دیگر خارج شوند. کنند.

 

Input your search keywords and press Enter.