خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

قتل یک جوان در پنجشیر توسط کوچی ها

قتل یک جوان در پنجشیر توسط کوچی ها

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که یک جوان در ولسوالی پریان این ولایت توسط دو فرد متعلق به کوچی‌ها به قتل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حاما: امروز (شنبه ۱۸ سنبله) سال روان منابع محلی به رسانه های گفتند که این جوان دادالله نام داشت و آموزگار مکتب بود. به‌ نقل از این منابع، دادالله در اوقات فراغت تکسی‌رانی نیز می‌کرد.

منابع توضیح دادند که دیروز (جمعه، ۱۷ سنبله) دو فرد متعلق به کوچی‌ها موتر دادالله را به کرایه گرفته و گفته ‌اند که برای خریدن گوسفند به ییلاق‌ها می‌روند.

طبق اظهارات منابع، این افراد در مسیر راه در منطقه‌ آب‌گمان ولسوالی پریان، دادالله را با ضرب گلوله تفنگچه به قتل رسانده ‌اند. به‌ گفته‌ منابع، افراد متهم به قتل این جوان از سوی نیرو های امارت اسلامی بازداشت شده‌ اند.

اگر چی تان هنوز دلیل اصلی این قتل روشن نیست که دادالله چرا به قتل رسیده است اما منابع میگویند که٫ افراد متعلق به کوچی‌ ها دادالله را در حالی به قتل رسانده ‌اند که کاکای وی به اسم وکیل شش سال قبل یک کوچی را در یک درگیری به قتل رسانده بود. منابع خاطرنشان کردند که در آن زمان دادالله کوچک بود و هیچ دخالتی در درگیری با کوچی ‌ها نداشت.

این در حال است که پس از حاکمیت دوباره‌ امارت اسلامی بر افغانستان، شکایت از برخورد نادرست کوچی‌ها با مردم در ولایات مختلف، از جمله ولایات مرکزی، پنجشیر و ولایات شمال کشور افزایش یافته است.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.