خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افغانستان از طریق فایبر نوری آسیای مرکزی را به اروپا وصل می‌کند

افغانستان از طریق فایبر نوری آسیای مرکزی را به اروپا وصل می‌کند

اداره اترا می‌گوید که افغانستان از طریق شبکه فایبر نوری آسیای میانه را به آسیای جنوبی و سپس به اروپای شرقی وصل می‌کند.

خبرگزاری حاما: کار پروژه شبکه فایبر نوری میان کابل – مزارشریف و مزارشریف – حیرتان که هجده ماه قبل آغاز شده بود به پایان رسیده و این پروژه از سوی مسؤولان وزارت مخابرات و شرکت مخابراتی افغان بیسم افتتاح شد.

عطا محمد یار، معاون تخنیکی اداره اترا حین افتتاح این پروژه گفت که با کامل شدن این پروژه در کیفیت Data و قیمت آن تغییر قابل ملاحظه‌ی به میان خواهد آمد.

یار خاطر نشان ساخت که از طریق این ‌پروژه اسیای مرکزی به آسیای جنوبی و‌ سپس اروپای شرقی وصل می‌شود.

او با قدردانی از شرکت مخابراتی افغان بیسیم گفت که این شرکت از نخستین کمپنی‌های است که بالای پروژه‌های زیربنایی توجه و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته است.

احسان‌الله بیات، رییس عمومی بیات گروپ نیز گشایش این شبکه را یکی از پروژه‌های زیربنایی در افغانستان خواند و تأکید کرد که این شبکه فایبر نوری، افغانستان را به نقطه مرکزی وصل کشورها از نظر مخابرات مبدل خواهد کرد

بیات افزود: «این پروژه‌ای است که آسیای میانه را از طریق ازبیکستان به آسیای جنوبی وصل می‌کند و در ضمن، افغانستان را یک محور بسیار مهم مخابراتی در عرصه توزیع تکنالوژی و معلومات معرفی می‌کند.»

در همین حال علی‌ الله سروری رییس شرکت مخابراتی افغان بیسیم گفت که این پروژه ۱۵ میلیون دالر هزینه برداشته و تمامی تجهیزات آن از شرکت‌های معتبر جهان خریداری شده که می‌تواند با معیارهای بین‌المللی، خدمات را به مشتریان ارایه کند.

او افزود که در تطبیق این پروژه مصؤنیت فایبری نوری در تمام ابعاد آن نیز در نظر گرفته شده است.

سروری تصریح کرد: «تمام تجهیزات فایبر نوری به ستندرد‌های بین‌المللی برابر است، بهترین کیبل را استفاده کردیم که از کمپنی‌های مشهور دنیا است، تجهیزاتی که فایبر ما را روشن می‌سازد آن هم از بهترین کمپنی‌ دنیا است.»

مسوولان شرکت مخابراتی افغان بیسیم همچنان تاکید میکنند که در آینده، فعالیت شبکه فایبر نوری را حتی به بیرون از مرزهای کشور گسترش خواهند داد.

آنان افزودند که به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در کشور متعهد هستند و تلاش می‌کنند خدمات با کیفیت را به مشتریان ارایه کنند.

خبرگزاری حاما
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.