خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در ننگرهار افزایش یافته است!

شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در ننگرهار افزایش یافته است!

مسئولان صحی در ننگرهار، می‌گویند شمار کودکانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند، در این ولایت افزایش یافته است. آن‌ها، می‌افزایند که ناداری خانواده‌ها و بلندبودن بهای مواد خوراکی در ننگرهار، سبب افزایش ابتلا به سوءتغذیه در میان کودکان شده است.

خبرگزاری حاما: سکندر غنی، مسئول بخش سوءتغذیه‌ی شفاخانه ولایتی ننگرهار، می‌گوید: «واقعه‌ها افزایش یافته است؛ یکی این است که بهای مواد غذایی در افغانستان افزایش یافته، بی‌کاری نیز به اوج خود رسیده و اقتصاد مردم ضعیف است؛ آن‌ها نمی‌توانند در سه وعده به غذای خوب دست‌رسی داشته باشند.»

در همین حال، شماری از متخصصان پزشکی، سوءتغذیه را یک بیماری تهدیدکننده برای کودکان می‌دانند و می‌گویند که خانواده‌ها باید به تغذیه‌ فرزندان شان توجه ویژه‌ای داشته باشند. به گفته‌ آن‌ها، مقامات مسئول نیز باید در این زمینه گام های ملموسی بردارند و از افزایش سوءتغذیه در میان کودکان جلوگیری کنند.

از سویی هم، شماری از خانواده‌هایی که فرزندان شان به سوءتغذیه مبتلا اند، می‌گویند که به دلیل وضعیت بد اقتصادی نمی‌‌توانند به فرندان شان غذای کافی تهیه کنند. آن‌ها، از حکومت سرپرست می‌خواهند که به برای شان زمینه‌ کار را فراهم کند تا با رفع مشکلات اقتصادی، از ابتلای کودکان شان به سوءتغذیه جلوگیری شود.

هم‌زمان با گسترش بیکاری در افغانستان، شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه به دلیل‌های مختلف از جمله کم‌بود غذا، افزون بر شرق کشور، در دیگر ولایت‌ها نیز افزایش یافته است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.