خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مقام‌‌های صحی در غزه؛ ارتش اسرائیل دستور تخلیه شفاخانه الشفا را صادر کرده‌ است!

مقام‌‌های صحی در غزه؛ ارتش اسرائیل دستور تخلیه شفاخانه الشفا را صادر کرده‌ است!

بر اساس گزارش‌ها مقامات صحی در غزه می گویند که ارتش اسرائیل دستور داده‌ تا یک ساعت دیگر شفاخانه الشفا در غزه را تخلیه کنند.

خبرگزاری حاما: الجزیره روزشنبه( ۱۸ نوامبر) به نقل از مقامات صحی در غزه گزارش داده که با بلند‌گو دستور خروج بیماران، آوارگان و کادر پزشکی در این شفاخانه صادر شده است.

ازسوی‌هم ارتش اسرائیل اعلام کرده که با مسئولان صحی در شفاخانه الشفا برای تخلیه این شفاخانه به توافق رسیده‌ و هرگز دستور تخلیه بیماران و داکتران را صادر نکرده‌اند.

این نیرو‌ها با نشر بیانیه‌ ای تاکید کرده‌اند که کادر درمانی و بیمارانی که توانایی تخلیه شفاخانه را ندارند می توانند در بیمارستان بمانند.

بر اساس گزارش‌‌ها حدود ۳۰۰ بیمار به شمول زخمیان که در وضعیت وخیم به سر می برند بیش از ۳۰ «نوزاد نارس» نیز در شفاخانه الشفا بستری هستند.

گفتنی است که ارتش اسرائیل و ایالت متحده ادعا کرده‌اند که نیرو‌های حماس در شفاخانه الشفا حضور داشته و این گروه تونل‌های زیر زمینی دارند.

در همین حال وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با نشر بیانیه‌ای تخلیه شفاخانه الشفا را محکوم کرده و آن را «لایه دیگری از نسل‌کشی ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان » دانسته است.

بر اساس بیانیه‌: «تخلیه بیمارستان شفا، فاجعه انسانی و محیط زیستی را که غزه با آن روبه‌روست، عمیق‌تر می‌کند و به شدت بر فشاری که به بیمارستان‌های جنوب غزه وارد می‌شود، خواهد افزود.»

از سوی‌هم ارتش اسرائیل به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهر خان یونس، جنوب غزه دستور داده‌اند که این شهر را تخلیه کنند.

این در حالی است که الشفا یکی از بزرگترین مرکز درمانی در غزه است که طی چند روزگذشته در محاصره ارتش اسرائیل قرار داشته است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.