خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

عربستان برای افتتاح نخستین فروشگاه شراب‌ در این کشور آماده میشود !

عربستان برای افتتاح نخستین فروشگاه شراب‌ در این کشور آماده میشود !

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که عربستان سعودی برای افتتاح نخستین مرکز فروش شراب در ریاض، پایتخت این کشور آماده می‌شود.

خبرگزاری حاما: طبق گزارش رویترز، این فروشگاه مشروبات الکلی قرار است فقط برای دیپلمات‌های غیرمسلمان در راستای تلاش این کشور برای ایجاد فضای باز و افزایش گردشگری افتتاح شود.

خبرگزاری france۲۴ نیز گزارش داده است که عربستان سعودی در آستانه افتتاح اولین فروشگاه در ریاض برای فروش مشروبات الکلی است که خدمات خود را منحصراً به دیپلمات های غیر مسلمان ارائه میدهد.

طبق گزارش این رسانه، کسانی که قرار است به مشروبات الکلی در عربستان دسترسی داشته باشند باید از طریق یک برنامه تلفنی برای دریافت کد دسترسی از وزارت امور خارجه عربستان ثبت نام کنند و همچنین باید سهمیه ماهیانه خرید خود را رعایت کنند.

france۲۴ به نقل از منبع خود گزارش داده که فروشگاه جدید در محله دیپلماتیک در ریاض، جایی که سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌ها در آن اقامت دارند، واقع شده است و فروش آن منحصراً و به شدت محدود به غیرمسلمانان خواهد بود.

عربستان سعودی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد استفاده از مشروبات الکلی اعمال می‌کند که برای مهاجران حکم اخراج و برای شهروندان این کشور در موارد مختلف حکم حبس، جریمه نقدی و شلاق را در قبال خواهد داشت.

گفتنی است که پیش از این، دریافت مشروبات الکلی در پادشاهی عربستان جز از طریق پست دیپلماتیک یا از طریق بازار سیاه امکان پذیر نبود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.