خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حمله «راحت فتح علی خان» خواننده محبوب پاکستانی به یکی از اعضاء گروه خود !

حمله «راحت فتح علی خان» خواننده محبوب پاکستانی به یکی از اعضاء گروه خود !

رسوایی سفیر «انجمن مبارزه با خشونت»؛ حمله خواننده محبوب پاکستانی به یکی از اعضای گروه خود.

خبرگزاری حاما: ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد «راحت فتح علی خان» خواننده محبوب پاکستانی که همچنین سفیر «انجمن مبارزه با خشونت» است، به یکی از اعضای گروه موسیقی خود در جریان تور خود در ایالات متحده آمریکا حمله می‌کند.

در جریان این حادثه که دوربین‌های مداربسته محل صحنه هایی از آن را ضبط کرده‌اند، فتح علی خان، سفیر انجمن ضد خشونت که توسط شاه چارلز تأسیس شده بود، این مرد را مورد ضرب و شتم قرار داد و او را از موهایش کشید.

علی خان پس از حادثه با توجیه اقدام خود گفت: “او شاگرد من بود و من او را زدم. او مخالفتی نداشت.”

به گزارش دیلی میل، این ویدئو خشم مردم را برانگیخته و باعث شرمساری «صندوق آسیایی بریتانیا» خواهد شد که به قربانیان خشونت خانگی کمک کرده و ابتکاراتی را برای تضمین سلامت روان در سراسر هند و پاکستان اجرا می‌کند.

پادشاه چارلز سوم در سال ۲۰۰۷ صندوق آسیایی بریتانیا را برای مقابله با فقر و ایجاد روابط اجتماعی تأسیس کرده بود.

یک منبع آگاه گفت که اختلاف علی خان و یکی از اعضای گروهش ممکن است بر سر یک بطری مشروبات الکلی باشد.

اما خان شب گذشته این موضوع را تکذیب کرد و گفت که هم گروهش یک بطری آبی را که یک مرد مقدس به او داده بود از دست داد.

صندوق آسیایی بریتانیا در واکنش به این حادثه گفت: «ما تمام اتهامات سوء استفاده را جدی می‌گیریم و به فوریت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

راحت فتح علی خان مهمترین خواننده زنده موسیقی قوالی محسوب می‌شود.

موسیقی قوالی نوعی از موسیقی مذهبی صوفیان است که در هند ریشه دارد و در پاکستان و افغانستان نیز رایج و محبوب است. این موسیقی که در ابتدا در زیارت‌گاه‌های صوفیان یا درگاه‌های سراسر آسیای جنوبی اجرا می‌شد، در اواخر قرن بیستم مخاطبان بین‌المللی خود را به دست آورد. موسیقی قوالی از طریق آثار نصرت فاتح علی خان (هنرمند پاکستانی) عزیز میان و برادران صبری عمدتاً به دلیل انتشار چندین بار در لیبل Real World و به دنبال آن حضور زنده در جشنواره‌های WOMAD در معرض دید بین‌المللی قرار گرفت.

به اعضای گروه موسیقی قوال‌ها هم‌نوا گفته می‌شود. این گروه معمولا شامل هشت یا نه نفر (مرد) است که یک خواننده‌ اصلی و دو خواننده‌ی جانبی دارد. سایر قوال‌ها نیز یک گروه کر را تشکیل می‌دهند که گاهی دست می‌زنند و آواز می‌خوانند و گاهی مسئول نواختن سازها هستند.

مدت زمان قوالی ها معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. از خوانندگان معروف قوالی می‌توان به فرید عیاض و ابومحمد، راحت فتح علی خان، بدر میانداد، رضوان و معظم دوو، مرحوم امجد صبری، برادران ودعلی، نظامی بنده، بهاءالدین قطب الدین، برادران قطبی و غیره اشاره کرد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.