خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پاشیدن سوپ بروی مشهورترین تابلوی نقاشی جهان از سوی فعالان محیط زیست !

پاشیدن سوپ بروی مشهورترین تابلوی نقاشی جهان از سوی فعالان محیط زیست !

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که دو زن حامی محیط زیست روز یکشنبه، بیست‌وهشتم جنوری در پاریس وارد موزیم لوور شده و تابلوی مونالیزا را با سوپ آغشته کردند.

خبرگزاری حاما: طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، تابلوی مونالیزا، شاهکار لئوناردو داوینچی مورد هدف دو فعال محیط زیست قرار گرفت که سوپ را روی شیشه زرهی محافظ نقاشی پرتاب کردند.

فعالان محیط زیست که این اقدام را انجام‌ داده‌اند بلافاصله بازداشت شدند. آنان این اقدام خود را با تمایل خود برای ترویج آنچه که «حق غذای سالم و پایدار» خوانده می‌شود توجیه کردند.

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های فرانسوی نشان می‌دهد که دو زن به تابلوی مونالیزا در موزیم لوور نزدیک شده و محتویات قوطی سوپ خود را روی تابلو پاشیدند.

یکی از این دو زن هنگام این «خراب‌کاری» می‌گوید که «چه چیزی مهم‌تر است؟ هنر یا حق رژیم غذایی سالم و بادوام؟»

این اقدام با واکنش‌های گسترده‌ای در فرانسه همراه شده و موزیم لوور هم اعلام کرده که از فعالان محیط زیست شکایت خواهد کرد.

گفتنی است که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، موزیم لوور بلافاصله ضمن فعال کردن یک واحد بحران، اتاقی که مونالیزا در آن قرار دارد تخلیه کرد تا تمیز شود.

موزیم لوور به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفته است که «این اثر آسیبی ندیده است»  و تصریح کرد که Salle des Estates، جایی که این نقاشی در آن به نمایش گذاشته شده است، پس از حدود یک ساعت بسته بودن دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شده است.

مونا لیزا که به لبخند ژوکوند هم معروف است، نام یکی از پرآوازه‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌ است.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.