خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به اسرائیل را رد کرد !

مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به اسرائیل را رد کرد !

اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه مستقل کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به اسرائیل رأی مخالف داده‌اند و بربنیاد گزارش اسوشیتدپرس، این لایحه روز سه‌شنبه، ۶ فبروری رد شده است.

خبرگزاری حاما: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا رای‌گیری در مورد بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری را پس از آن انجام دادند که مجلس سنا به رهبری دموکرات‌ها روز یک‌شنبه هفته جاری لایحه دو حزبی را منتشر کرد که بخشی آن به تأمین امنیت سرحدات آمریکا اختصاص داده شده است.

این لایحه ۱۱۸ میلیارد دالری که از سوی مجلس سنای ایالات متحده پیشنهاد شده است، نه‌تنها در برگیرنده بودجه برای تامین امنیت سرحدات ایالات متحد است، بلکه برای جنگ اوکراین و اسرائیل نیز کمک فراهم میکند.

اما این لایحه در عین زمان، سخت‌ترین محدودیت‌های مهاجرتی را نیز پیش‌بینی کرده که در چندین دهه اخیر،‌ بی‌سابقه بوده است.

پس از آنکه رئیس جمهور بایدن تهدید کرد که از حق ویتو در برابر این لایحه استفاده خواهد کرد، ۱۶۷ دموکرات به این لایحه رای منفی دادند.

قانون‌گذاران دموکرات نگران هستند که رأی به لایحه مستقل برای اسرائیل،‌ لایحه بزرگ‌تر را که هر دو حزب برای ماه‌ها روی آن کار کرده‌اند، تضعیف میکند.

افزون بر قانون‌گذاران دموکرات،‌ ۱۳ قانون‌گذار از حزب جمهوری‌خواه نیز به این لایحه رأی منفی دادند.

رهبران دموکرات مجلس نمایندگان از این لایحه انتقاد کردند و آن را «تلاشی آشکار و بدبینانه» برای تضعیف بسته بزرگ‌تر توصیف کرده‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.