خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وزارت مخابرات: در دو سال گذشته بیش از ۶ میلیون سیم‌کارت ثبت شده است !

وزارت مخابرات: در دو سال گذشته بیش از ۶ میلیون سیم‌کارت ثبت شده است !

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از ثبت قانونی نزدیک به شش اعشاریه پنج میلیون سیم‌کارت در دو سال گذشته در کشور خبر داده است.

خبرگزاری حاما: عنایت‌الله الکوزی سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفته است که در دو سال گذشته نزدیک به دو اعشاریه سه میلیون سیم‌کارت جدید نیز در سراسر کشور توزیع شده است.

بر بنیاد سخنان او، مرکزهای ثبت سیم‌کارت در مناطق دوردست کشور نیز از سوی شبکه‌های مخابراتی ایجاد شده‌اند.

آقای الکوزی گفته است: «در دو سال گذشته تقریبا شش و نیم میلیون سیم‌کارت در سراسر افغانستان از شبکه‌های مخابراتی به ثبت رسیده است، به شبکه‌های مخابراتی گفته شده که هر ماه ارقام سیم‌کارت‌هایی را که توزیع شده با وزارت مخابرات شریک بسازید.»

سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزوده است که مرکزهای ثبت سیم‌کارت در ۳۴ ولایت کشور ایجاد شده و همچنان کسانی که شناسنامه برقی یا پاسپورت ندارند، میتوانند با ضمانت یکی از نزدیکان خود، سیم‌کارت بدست بیاورند.

او در این باره افزود: «هرکس که تذکره الکترونیکی داشته باشد، از هر شبکه مخابراتی چهار تا پنج سیم‌کارت گرفته می‌تواند، ما پنج شبکه داریم که در کل یک نفر تا بیست الی بیست‌وپنج سیم‌کارت گرفته می‌تواند، با پاسپورت هم میشود سیم‌کارت گرفت.»

شهروندان کشور با آنکه از روند ثبت قانونی سیم‌کارت‌ها استقبال میکنند؛ اما خواهان ایجاد سهولت‌های بیشتر در مناطق دوردست و ولسوالی‌ها هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفته بود که از توزیع غیرقانونی سیم‌کارت‌های شبکه‌های مخابراتی در کشور تا ۹۸ درصد جلوگیری شده است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.