خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افزایش تعداد گردشگران در ولایت لغمان !

افزایش تعداد گردشگران در ولایت لغمان !

مقامات محلی در ولایت لغمان می گویند که در این اواخر تعداد بازدیدکنندگان از مناطق گردشگری و اماکن تاریخی این ولایت افزایش یافته است.

خبرگزاری حاما: عبدالنور رسولی رییس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت لغمان می گوید که در این ولایت زیارتگاه مهترلم بابا، قلعه سراج، منطقه گلارم که دارای کوه های تاریخی و دامنه های صخره ای است، مناطقی هستند که اخیرا مورد حمله قرار گرفته است.توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

وی همچنین امکانات و امنیت را برای گردشگران تضمین می کند و افراد بیشتری را برای تفریح ​​به این استان ترغیب می کند.

رییس اطلاعات و فرهنگ لغمان بر ورود گردشگران خارجی علاوه بر گردشگران داخلی تاکید می کند و گردشگران را سفیران صلح می خواند و می گوید که می توانند فرهنگ یک کشور را به مردم آن انتقال دهند.

محمد عارف که از ولایت قندهار برای بازدید از اماکن باستانی و تاریخی لغمان با دوستانش آمده است، می گوید که محیط کنونی برای گردشگران مناسب است و اکنون آنها می توانند با خیال راحت به تمام ولایات رفته و از مناطق مختلف افغانستان دیدن کنند. .

محمدعارف گفت: برای اولین بار است که به لغمان سفر می کنم، در اینجا از مهترلم بابا دیدن کردیم و از مناطق دیگر نیز دیدن کردیم.

در عین حال، ابراهیم نوری راهنمای گردشگران خارجی می گوید که آب و هوای معتدل لغمان، غذاهای محلی و مکان های تاریخی توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است و همچنین تمایل خارجی ها برای بازدید از دیگر نقاط افغانستان در این منطقه جلب شده است. محیط امن فعلی افزایش یافته است

نوری می افزاید: من با دو نفر اسپانیایی به عنوان راهنما به لغمان آمدیم، قبل از آن به ولایات بامیان، هرات، مزار شریف، غزنی سفر کردیم؛ اما در این سفر به ولایت های بامیان، هرات، مزار شریف و غزنی سفر کردیم. برای خارجی ها وجود مهمان نوازی افغانی، غذاهای خاص، پوشاک و دیگر سنت ها و مکان های تاریخی بسیار جالب است و به همین دلیل توجه گردشگران نیز افزایش یافته است.

او همچنین از حکومت امارت اسلامی می خواهد که اقامتگاه ها، هتل ها و جاده های منتهی به آن ها را بسازد و بسیاری از امکانات دیگر را در مناطق توریستی فراهم کند.

مناطق توریستی افغانستان اکنون جذب گردشگران از سراسر جهان شده است، مردم کشورهای مختلف هر روز از مناطق تاریخی دیدن می کنند.

یلدا کمال
#Hama_News_خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.