خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بانک جهانی: جنگ‌ِ غزه‌ اقتصاد‌ جهانی را با خطر مواجه می سازد !

بانک جهانی: جنگ‌ِ غزه‌ اقتصاد‌ جهانی را با خطر مواجه می سازد !

بانک جهانی می‌گوید که جنگ غزه و حملات در دریای سرخ اقتصاد جهانی را با ‌خطر روبه‌رو می‌کند.

خبرگزاری حاما: صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هشدار داده‌اند که جنگ غزه و حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

بربنیاد گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، کریستالینا جورجيوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه، ۱۲ فبروری با اشاره به جنگ کنونی اسراییل و گروه حماس گفت که این رویداد اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جورجیوا که در «اجلاس جهانی دولت‌ها»، گردهمایی سالانه رهبران تجاری و سیاسی در دبی سخنرانی می‌کرد، هشدار داد که این جنگ هرچه طولانی‌تر شود، تأثیرات مخرب آن بر جهان عمیق‌تر خواهد شد.

آجی بانگا، رییس بانک جهانی نیز که یکی دیگر از سخنرانان اجلاس جهانی دولت‌ها بود، گفت که «آنچه در غزه در حال رخ دادن است، همراه با چالش‌های اوکراین و دریای سرخ» از جمله چالش‌های اصلی هستند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی را مبهم می‌کنند.

او اضافه کرده است: «وقتی این متغیرها را همراه با این واقعیت در نظر می‌گیریم که سال گذشته احتمالاً شاهد کمترین رشد اقتصادی طی چهار دهه اخیر بوده‌ایم، آن وقت باید به دقت مراقب شرایط باشیم.»

حوثی‌ها ادعا می‌کنند که در همبسته‌گی با فلسطینی‌ها، کشتی‌هایی را که به‌نحوی با اسراییل مرتبط هستند، هدف قرار می‌دهند.

اما شماری از کشتی‌هایی که مورد حمله حوثی‌ها قرار گرفته‌اند، هرگونه ارتباط با اسراییل را رد کرده‌اند.

این حملات سبب شده که شرکت‌های بین‌المللی از مسیر دریای سرخ احتراز کنند و به کشتی‌های خود دستور بدهند تا قاره افریقا را دور بزنند که مسیری به مراتب طولانی‌تر و پرهزینه‌تر است.

زهره قریشی

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.