خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

واکنش ترامپ به مرگ منتقد روسی !

واکنش ترامپ به مرگ منتقد روسی !

نیکی هیلی: ترامپ می‌توانست شجاعت ناوالنی را تحسین کند، در عوض او آمریکا را محکوم کرد و آن را با روسیه مقایسه کرد

خبرگزاری حاما: دونالد ترامپ، که در دوران ریاست جمهوری خود در آمریکا به دلیل تمجید از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بارها مورد انتقاد قرار گرفت، روز دوشنبه به مرگ الکسی ناوالنی، منتقد پوتین واکنش نشان داد، و از مرگ این کنشگر روسی برای سرزنش آمریکا استفاده کرد.

به گزارش «رویترز»، ترامپ در پلتفرم «سوشال تروث» خود نوشت: «مرگ ناگهانی الکسی ناوالنی مرا بیشتر و بیشتر از آنچه در کشورمان می‌گذرد آگاه کرد. این یک فرایند آهسته و پیوسته است که سیاستمداران، دادستان‌ها و قضات چپ‌گرای رادیکال رهبری می‌کنند. ما در مسیر نابودی قرار داریم.»

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا ادامه داد: «مرزهای باز، انتخابات تقلبی، و تصمیمات به شدت ناعادلانه دادگاه در حال نابودی آمریکا هستند. ما کشوری رو به انحطاط هستیم، کشوری در آستانه شکست!»

به گفته رویترز، دقیقا معلوم نیست که مرگ ناوالنی چه ربطی به وضعیت آمریکا دارد، و ترامپ قصد دارد چه شباهت‌هایی بین این دو پیدا کند. ناوالنی سال‌ها علیه آنچه «فساد گسترده در روسیهٔ پوتین که دزدان و کلاهبرداران آن را اداره می‌کنند» می‌خواند، مبارزه کرده بود.

از زمان انتشار خبر مرگ ناوالنی در روز جمعه، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، شامل روسای جمهوری پیشین و اعضای ارشد کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه پوتین را محکوم کردند، اما ترامپ تا روز دوشنبه سکوت کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه پوتین را مستقیما مسئول مرگ ناوالنی در یک تاسیسات کیفری واقع در قطب شمال دانست، چنانکه نیکی هیلی، رقیب جمهوری‌خواه اصلی ترامپ نیز همین کار را کرد.

هیلی روز دوشنبه با انتقاد از شیوه واکنش ترامپ به مرگ ناوالنی در X نوشت: «دونالد ترامپ می‌توانست ولادیمیر پوتین را برای اینکه یک قاتل رذل است محکوم کند. ترامپ می‌توانست شجاعت ناوالنی را تحسین کند. در عوض او آمریکا را محکوم کرد و آن را با روسیه مقایسه کرد.»

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.