خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کشته‌و زخمی‌شدن هفت تن در حمله‌ موشکی حوثی‌ها به یک کشتی در خلیج عدن!

کشته‌و زخمی‌شدن هفت تن در حمله‌ موشکی حوثی‌ها به یک کشتی در خلیج عدن!

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، از حمله‌ی موشکی حوثی‌ها تحت حمایت ایران به یک کشتی در خلیج عدن و کشته‌شدن سه نفر و زخمی‌شدن چهار نفر دیگر در این حمله خبر داد

خبرگزاری حاما: سنتکام اعلام کرد حوثی‌های مورد حمایت ایران با یک موشک بالستیک ضد کشتی به کشتی باری «ترو کانفیدنس»، با پرچم باربادوس و متعلق به لیبریا، در خلیج عدن حمله کردند که در این حمله سه نفر کشته و دست‌کم چهار نفر زخمی شدند.

سنتکام همچنان اعلام کرد، حال سه نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده و کشتی «ترو کانفیدنس» نیز خسارت‌های چشمگیری دیده است.

همزمان با این، ارتش آمریکا گفته اند که حوثی‌ها طی دو روز گذشته پنج موشک بالستیک ضدکشتی شلیک کرده‌اند. دو فروند از این موشک‌ها دو کشتی ام‌اس‌سی اسکای-۲ و ترو کانفیدنس را هدف قرار دادند و یک فروند نیز با شلیک ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی سرنگون شد.

از سوی‌هم، این نخستین بار است که حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌ها منجر به تلفات جانی می‌شود.

طبق گزارش‌های نشر شده یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی، با صدور بیانیه‌ای مسئولیت آن را بر عهده گرفت اما گفت که «ترو کانفیدنس» کشتی آمریکایی بوده است که با «تعدادی موشک» هدف قرار گرفت.

این در حالی است که، ارتش آمریکا گفته اند حوثی‌ها طی دو روز گذشته پنج موشک بالستیک ضدکشتی شلیک کرده‌اند. دو فروند از این موشک‌ها دو کشتی ام‌اس‌سی اسکای-۲ و ترو کانفیدنس را هدف قرار دادند و یک فروند نیز با شلیک ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی سرنگون شد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.