خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

فراغت ۶۰ دختر پس از سپری‌کردن یک دوره‌ آموزشی در ولایت کابل !

فراغت ۶۰ دختر پس از سپری‌کردن یک دوره‌ آموزشی در ولایت کابل !

۶۰ دختر پس از سپری‌کردن یک دوره‌ آموزشی یک‌ساله در بخش‌های خیاطی، مهره‌دوزی، بافندگی، چرمه‌دوزی، رسامی و خطاطی، امروز از کارگاه خیاطی «راه دانش» در شهر کابل فارغ شدند.

خبرگزاری حاما: حسنا رئوفی، مسئول کارگاه خیاطی راه دانش، میگوید که این کارگاه را به هدف فراهم‌کردن زمینه‌ آموزش و کار به بانوان ایجاد کرده است.

او می‌افزاید: «بانوانی که از این جا فارغ میشوند، با توجه به مهارتی که در بخش‌های مختلف به دست آورده اند، میتوانند کار کنند. ما از این طریق توانستیم حدود ۲۵ بانو را دوباره شامل کار کنیم.»

بانوان فارغ‌شده از این کارگاه آموزشی، میگویند که به دلیل فراهم‌نبودن زمینه‌ کار و فرار از بیکاری، به آموزش صنایع دستی رو آوردند.

مریم عطا، شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی، میگوید که پس از بسته‌شدن مرکزهای آموزشی به روی دختران، به آموزش در این کارگاه رو آورده است.

او می‌افزاید: «احساس خوب دارم که از این دوره فارغ شدم؛ چون زمینه‌ کار فراهم نیست، ما میتوانیم از این طریق به خود و فامیل خود کمک مالی کنیم.»

در سوی دیگر، خیرالدین مایل احمدی، معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، میگوید که این اتاق از کار و فعالیت بازرگانی زنان صنعت‌کار پشتیبانی میکند.

او می‌افزاید: «همه‌ زنان و مردان مطابق حجاب اسلامی به شغل شان ادامه دهند؛ به شما اطمینان میدهیم که اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در عرصه‌ تولیدات و کار از شما حمایت خواهد کرد.»

پس از بسته‌شدن دانشگاه‌ها به روی دختران و ممنوعیت کار آنها در نهادهای غیردولتی، بسیاری از زنان در کابل و ولایت‌ها به فراگیری صنایع دستی و کار در این بخش رو آورده اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.