خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

واکنش وزیر خارجه ایران به مسدود شدن حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران !

واکنش وزیر خارجه ایران به مسدود شدن حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران !

وزیر امور خارجه ایران بە‌مسدود شدن حساب‌های کاربری علی خامنەای، رهبر این کشور در اینستاگرام و فیسبوک واکنش نشان داد و آن را خلاف آزادی بیان عنوان کرد.

خبرگزاری حاما: شرکت متا، به روز پنجشنبه، هفدهم حوت حساب‌های کاربری رسمی علی خامنه‌ای، رهبر ایران را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک، مسدود کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش بە این اقدام متا گفته است که «شعارهای آزادی بیان توسط برخی مدعیان غربی، شعاری توخالی و نمایشی و پوششی برای اهداف نامشروع سیاسی آنهاست».

وزیر امور خارجه ایران افزوده است که مسدود شدن حساب‌های خامنەای «نه فقط خلاف آزادی بیان، بلکه توهین به میلیون‌ها دنبال کننده» او است.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که عبداللهیان با ارسال دیدگاههای خود به پایگاه خبری میدل ایست آی در لندن، به ادعاهای متا در بستن حسابهای مقام معظم رهبری در اینستاگرام و فیسبوک واکنش نشان داده است.

براساس گزارش‌ها، سخنگوی شرکت متا پس از حذف اکانت‌های خامنەای در اینستاگرام و فیسبوک در گفت‌وگو با رسانه “میدل ایست آی” گفتە بود: «ما این حساب‌ها را به دلیل نقض مکرر خط‌مشی خود از سوی سازمان‌ها و افراد خطرناک حذف کرده‌ایم.»

گفتنی است که حساب کابری فارسی خامنه‌ای ۴,۹ میلیون و حساب انگلیسی او بیش از ۲۰۴ هزار دنبال کننده داشت.

این در حالی است که نه تنها فیسبوک و اینستاگرام، بلکه صدها پلتفرم اجتماعی دیگر در ایران مسدود است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.