خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

دیدار کاردار سفارت پاکستان با والی قندهار !

دیدار کاردار سفارت پاکستان با والی قندهار !

کاردار سفارت پاکستان در افغانستان با والی حکومت سرپرست در قندهار دیدار کرد و اطمینان داد که انتظارات امارت اسلامی را در سفرش به اسلام‌آباد با مقامات وزارت خارجه‌ پاکستان در میان خواهد گذاشت.

خبرگزاری حاما: والی امارت اسلامی در قندهار در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشته است که دیدار میان عبیدالرحمن نظامانی، سفارت پاکستان در کابل و ملا محمدشیرین آخوند، والی امارت اسلامی در قندهار روز دوشنبه، بیست‌ودوم حوت در قندهار انجام شده است.

این مرکز افزوده است که ملاشیرین آخوند در دیدارش با کاردار سفارت پاکستان، انتخاب و ایجاد حکومت جدید در پاکستان را به وی تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده که دولت جدید پاکستان هم به پاکستان و هم افغانستان که کشورهای اسلامی و همسایه هستند کمک کند.

والی امارت اسلامی در قندهار که یک مقام شاخص و از اشخاص مورد اعتماد رهبر امارت اسلامی گزارش شده در این دیدار بر آنچه که «تامین منافع و ایجاد فضای امن در آینده و اجرای برنامه‌ها بر اساس سیاست های دو کشور» خوانده می‌شود تاکید کرده است.

گفتنی است که سفارت پاکستان در کابل به تاریخ ۱۱ قوس ۱۴۰۱ هدف یک تیراندازی مشکوک قرار گرفت و دولت وقت پاکستان آنرا یک سوء‌قصد به جان عبیدالرحمن نظامانی گزارش داد.

آقای نظامانی پس از آن افغانستان را ترک کرد و طبق گزارش‌ها، او در نخستین سفرش پس از چهارونیم ماه به ملاقات والی امارت اسلامی در قندهار رفته است.

کاردار سفارت پاکستان گفته که به زودی به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد و این اظهارات و موارد مشابه را با وزیر امور خارجه و سایر مقامات در میان خواهد گذاشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که دولت جدید در پاکستان از سیاست «جبر و اکراه» در قبال مهاجران افغان خودداری کند و بجای آن از سیاست «انعطاف» کار بگیرد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.