خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سرمایه گذاری ازبیکستان در استخراج زغال سنگ،‌ تولید برق و سمنت در افغانستان!

سرمایه گذاری ازبیکستان در استخراج زغال سنگ،‌ تولید برق و سمنت در افغانستان!

وزیر خارجه‌ی ازبیکستان در دیدار با رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گفته است که کشورش می‌خواهد برای تاسیس یک کارخانه‌ی سمنت، استخراج زغال سنگ و تولید ۲۰۰ میگاوات برق از زغال سنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاري حاما: ریاست‌الوزرای حکومت امارت اسلامي با نشر اعلامیه‌‌ی گفته که بختیار سعیدوف، وزیر خارجه‌ی ازبیکستان و نماینده‌ی ویژه آن کشور در امور افغانستان روز سه‌شنبه، بیست و دوم حوت با ملا محمدحسن آخوند دیدار کرده است.

در اعلامیه آمده که وزیر خارجه‌ی ازبیکستان در این دیدار گفته است که کشورش همچنین می‌خواهد تجربیات خود را در زمینه‌ی تطبیق پروژه‌های اقتصادی و زراعتی با حکومت سرپرست شریک کند.
سعیدوف گفته است که یک هیأت مسلکی ازبیکستانی برای بررسی تخنیکی پروژه‌ی خط‌‌ آهن افغان – ترانس به زودی به افغانستان سفر خواهد کرد.

در همین حال ملا حسن آخند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گفته است که امارت اسلامی در راستای تطبیق پروژه‌های ازبیکستان در افغانستان همکاری می‌کند.

سرپرست ریاست‌الوزرا گفته است که به ادارات و مسئولین مربوطه دستور می‌دهد که با هماهنگی و همکاری کامل با جانب ازبیکستان امور این پروژه‌ها را انجام دهند.

گفتنی است که بختیار سعیدوف، وزیر خارجه‌ی ازبیکستان در سفر به کابل با شماری از مقام‌های دیگر حکومت سرپرست از جمله عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا، عبدالسلام حنفی، معاون اداری این ریاست و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی نیز دیدارهای جداگانه داشته است.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.