خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

رونمایی از نخستین مسجد چاپ سه ‌بعدی درعربستان سعودی!

رونمایی از نخستین مسجد چاپ سه ‌بعدی درعربستان سعودی!

وجنات عبدالواحد، کارآفرین و تاجر زن اهل عربستان سعودی در گرامی‌داشت یاد همسر فقید خود، مسجد چاپ سه بعدی را در جده ساخته است.

خبرگزاری حاما: وجنات عبدالواحد، کارآفرین و تاجر زن در نخستین هفته ماه رمضان از اولین مسجدی که با فناوری چاپ سه‌بعدی 3D Print ساخته و تکمیل شده است، در گرامی‌داشت یاد همسر فقید خود رونمایی کرد.

این مسجد که به‌نام «مسجد عبدالعزیز عبدالله شربتلی» نامگذاری شده، در حومه الجوهره در جده، قلب تپنده تجارت و گردشگری عربستان قرار دارد.

همزمان با این، خانم عبدالواحد با این اقدام خود، بر تلاش‌های رقابتی دبی برای ساخت مسجدی با چاپ سه بعدی تا سال ۲۰۲۵ پیشی گرفت.

گفتنی است که خانم عبدالواحد ساخت این مسجد ۵,۶۰۰ متر مربعی را رهبری کرده و فناوری چاپ سه بعدی را از شرکت فناوری چینی «گوانلی» سفارش داده است.

با این حال، عربستان سعودی با ساخت اولین مسجد چاپ سه بعدی جهان با جدیدترین فناوری‌ها، نحوه ایجاد یک پل ارتباطی جذاب بین سنت و نوآوری را به تصویر کشیده است.

این در حالی است که سال گذشته خبر پروژه ساخت مسجدی دیگر با فناوری چاپ سه‌بعدی در دبی که قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد نیز منتشر شده بود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.