خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

تصویب طرح قانون ممنوعیت تیک‌تاک از سوی کنگره آمریکا !

تصویب طرح قانون ممنوعیت تیک‌تاک از سوی کنگره آمریکا !

کنگره آمریکا طرح قانون ممنوعیت تیک‌تاک که بزرگ‌ترین تهدید علیه این اپلیکیشن خواهد بود، را تصویب کرد

خبرگزاری حاما: مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز گذشته(چهارشنبه،۲۳ حوت)، با اکثریت آرا پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که نرم‌افزار کاربردی به اشتراک‌گذاری ویدیو «تیک‌تاک» را به دلیل ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده مجبور می‌کند تا رابطه خود را با شرکت چینی مالک آن قطع کند.

همزمان با این، در توافقی نادر میان دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات و در میانه چند‌دستگی در واشینگتن، طرح قانون الزام «تیک‌تاک» به قطع ارتباط با شرکت چینی مالک این برنامه با اکثریت آرای 352 رای موافق و 65 رای مخالف نمایندگان کنگره تصویب شد.

با این حال، تصویب این قانون در حالی صورت می‌گیرد که اپلیکیشن تیک‌تاک محبوبیت زیادی را در سراسر جهان به‌دست آورده است و این قانون بزرگ‌ترین تهدید علیه این اپلیکیشن قلمداد می‌شود.

از سوی‌هم، اپلیکیشن TikTokبا حدود 170 میلیون کاربر در ایالات متحده بسیار محبوب است.

گفتنی است که در صورت ارجاع این طرح تصویب شده به کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده ملزم است این قانون را که رسماً «محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های خارجی کنترل شده» عنوان شده است، امضا کند.

این در حالی است که به گزارش وال استریت ژورنال، کمپین مجدد واشینگتن بر علیه «TikTok» پس از این‌که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه گذشته به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی خود در این اپلیکیشن حساب باز کرده بود و مدیران «تیک تاک» از این جهت اطمینان‌خاطر یافته بودند، برای این شرکت غافلگیرکننده بود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.