خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

برنامه انکشافی سازمان ملل؛ حدود ۷۹ درصد مردم افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی کافی ندارند !

برنامه انکشافی سازمان ملل؛ حدود ۷۹ درصد مردم افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی کافی ندارند !

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد میگوید که افغانستان با بحران شدید آب دست و پنجه نرم میکند و نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت این کشور دسترسی کافی به آب آشامیدنی ندارند.

خبرگزاری حاما: برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) روز جمعه، سوم حوت، در روز جهانی آب اعلام کرد که نزدیک به ۷۹ درصد از جمعیت افغانستان دسترسی کافی به آب ندارند.

این سازمان با نشر گزارشی گفته که شرایط شدید خشکسالی، بی ثباتی اقتصادی و اثرات مخرب درگیری‌های طولانی مدت به‌گونه‌ قابل توجهی زیرساختهای آبی افغانستان را مختل کرده است.

به گفته یو‌ان‌دی‌پی، بحران آب به‌گونه‌ نامتناسب، زنان سرپرست خانواده‌ را که با موانع بیشتری در دسترسی به تاسیسات عمومی آب مواجه اند،‌ تحت تأثیر قرار میدهد و در نتیجه آسیب‌پذیری آنها را تشدید میکند.

این سازمان با اشاره به تاثیرات تغییرات اقلیمی گفته است که ۶۷ درصد از خانواده‌ها در افغانستان تحت تاثیر مشکلات ناشی از خشکسالی و ۱۶ درصد دیگر تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته‌اند.

به گفته این سازمان، تغییرات اقلیمی شدت خشکسالی‌ها و سیلاب‌ها را تشدید کرده است و تهدیداتی را برای جوامع کشاورزی افغانستان ایجاد کرده است.

برنامه توسعه سازمان ملل گفته که بیش از ۸۲۴ کیلومتر کانال آبیاری در افغانستان را ساخته یا بازسازی کرده که کمک میکند بیش از ۱۷ هزار هکتار زمین کشاورزی آبیاری شود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.