خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

تصویب قطعنامه آتش بس فوری در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل !

تصویب قطعنامه آتش بس فوری در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل !
به گزارش رسانه‌ها، پس از بیش از 170 روز جنگ در غزه، 14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.
خبرگزاري حاما: به گزارش رسانه‌ها، پس از بیش از ۱۷۰ روز جنگ در غزه، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.
اروپا خواستار اجرای فوری قطعنامه در مورد غزه شد جوزف بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا: قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه نیاز به اجرای فوری از همه طرف‌ها دارد.
استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت ما از درخواست امروز شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه استقبال می کنیم. بر ضرورت دستیابی به آتش بس دائمی که منجر به خروج تمامی نیروهای صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه هایی که از آن خارج شده اند، تاکید می کنیم.
ما بر آمادگی خود برای تبادل فوری زندانیان که منجر به آزادی زندانیان هر دو طرف می شود، تاکید می کنیم. بر اهمیت آزادی تردد شهروندان فلسطینی و دسترسی به تمام نیازهای بشردوستانه برای همه ساکنان در تمام مناطق نوار غزه تاکید می کنیم.
ما از شورای امنیت می خواهیم که اشغالگران را تحت فشار بگذارد تا به آتش بس پایبند باشند و جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم ما را متوقف کنند.
ما بر حق مردم خود برای ایجاد کشور مستقل و مستقل با پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید می کنیم. از تلاش‌های برادرانمان در الجزایر و همه کشورهای عضو شورای امنیت که از مردم ما حمایت می‌کنند و برای توقف تجاوز تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.
ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما
Input your search keywords and press Enter.