خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان بهداشت جهانی: نیمی از جمعیت افغانستان از اضطراب‌های روانی رنج می‌برند !

سازمان بهداشت جهانی: نیمی از جمعیت افغانستان از اضطراب‌های روانی رنج می‌برند !

یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفت که اضطراب‌های روانی در میان ۵۰ درصد جمعیت افغانستان نگران‌کننده است.

خبرگزاري حاما: یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفت که اضطراب‌های روانی در میان ۵۰ درصد جمعیت افغانستان نگران‌کننده است.
داکتر حنان بلخی گفت این اضطراب‌ها افراد را در مقابل مشکلات روانی و مصرف مواد مخدر آسیب‌پذیر می‌کند و کیفیت زندگی آنها را پایین می‌آورد.

سازمان بهداشت جهانی با همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل و اتحادیه اروپا، نشستی را با نام «بحران عمیق؛ سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر که جامعه افغانستان را فلج می‌کند» در ویانا، پایتخت اتریش با حضور ۱۴۰ اشتراک کننده برگزار کرد.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در این نشست گفته شد که هشت میلیون افغان با معضل ناسلامتی روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این در حالیست که بیماران به خدمات درمانی مربوط به سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در افغانستان دسترسی دارند.

خانم بلخی، مدیر بخش شرق مدیترانه در سازمان بهداشت جهانی گفت: «۵۰ درصد جمعیت افغانستان که رقم هشدار دهنده‌ای است، به اضطرابات روانی گرفتار اند. این معضل بر بهره‌دهی و همچنین کیفیت زندگی آنها تاثیر منفی می‌گذارد.»
این مقام سازمان ملل افزود: «این وضعیت افراد را در برابر ناسلامتی روانی و مصرف مواد مخدر آسیب‌پذیر می‌کند. این در حالیست که در نظام صحی و مراقبت‌های اجتماعی در این کشور خدمات محدودی برای افراد وجود دارد.»

در دو و نیم سال از حاکمیت امارت اسلامي در افغانستان، ناسلامتی روانی در میان زنان و دختران افزایش یافته است.
سازمان ملل در ماه میزان سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که میزان اضطراب، انزوا و افسردگی در میان زنان افغان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.