خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حزب‌الله شمال اسرائیل را با ده‌ها موشک بمباران کرد !

حزب‌الله شمال اسرائیل را با ده‌ها موشک بمباران کرد !

گروه حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به بمباران منطقه هباریه، شهرک کریات شمونه در شمال اسرائیل را با ده‌ها موشک بمباران کرد.

خبرگزاری حاما: پیشتر حزب‌الله، چهارشنبه ۸ حمل گفته بود که حمله اسرائیل به شهرک هباریه در جنوب لبنان که منجر به کشته‌شدن ۷ نفر شد «بدون پاسخ نخواهد ماند».

از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» چهارشنبه خبر داد که در حمله موشکی امروز از لبنان به شهر «کریات شمونه» در شمال اسرائیل، یک جوان ۲۵ ساله کشته شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که امروز دست‌کم ۳۰ موشک به کریات شمونا در شمال اسرائیل شلیک شد.

ارتش اسرائیل همچنان گفت که حمله هوایی هواپیماهای اسرائیلی به منطقه هباریه در جنوب لبنان در بامداد چهارشنبه، یک تن از اعضای گروه اسلامی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرد مورد هدف «حمله تروریستی به خاک اسرائیل را ترویج میکرد» و عضو در گروه «جماعت اسلامی» است و «در گذشته نیز در انجام حملات گوناگون به خاک اسرائیل نقش داشت».

«جماعت اسلامی»، گروه اسلام‌گرای لبنانی وابسته به جنبش حماس فلسطینی اعلام کرد که چهارشنبه، یک مرکز اورژانس در قریه الهباریه در جنوب لبنان هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت که در نتیجه آن، هفت نفر کشته شدند.

یک منبع «جماعت اسلامی» به خبرگزاری فرانسه گفت که «۷ امدادگر» در حمله هوایی به مرکز اورژانس در الهباریه که توسط «انجمن اورژانس لبنان» وابسته به این گروه اداره میشود، کشته شدند.

بسیاری از احزاب و گروه‌ها در لبنان، انجمن‌های بهداشتی و اورژانس خاص خود را دارند.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه و بیانیه‌های حزب‌الله و منابع رسمی لبنان، از آغاز این درگیری‌های پراکنده بین حزب‌الله و اسرائیل، دست‌کم ۳۳۱ نفر در لبنان کشته شدند که بیشتر آنها از عوامل حزب‌الله هستند و ۵۷ غیرنظامی را نیز شامل میشود.

این آمار، کشته‌های بمباران امروز در الهباریه را در بر نمیگیرد.

این در حالی است که دست‌کم ۱۰ نظامی اسرائیل در اثر حملاتی از لبنان کشته شده‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.