خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ماریا زاخارووا: امریکا «داعش» را به حمله مسکو متهم می‌کند درحالی‌که خودش آن را به وجود آورد !

ماریا زاخارووا: امریکا «داعش» را به حمله مسکو متهم می‌کند درحالی‌که خودش آن را به وجود آورد !

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، می‌گوید ایالات متحده با اظهار نظر در مورد دخالت «داعش» در حمله به سالن کنسرت «کروکوس سیتی هال» در حومه مسکو، خود را به بن‌بست کامل رساند.

خبرگزاری حاما: ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، روز گذشته( چهارشنبه، ۸ حمل)، به رادیو اسپوتنیک گفت: «این واقعیت است که آمریکایی‌ها در ۲۴ ساعت اول (پس از حمله)، حتی قبل از خاموش شدن آتش، شروع به فریاد زدن کردند که این کار اوکراین نیست، فکر می‌کنم این یک مدرک است. نمی‌توانم در هیچ رده‌ای طبقه‌بندی کنم. این خود یک مدرک است.»

این سخنگو همچنین در ادامه گفت: «به نظر من خودشان را به بن‌بست کامل رساندند؛ چراکه به محض اینکه فریاد زدند که این داعش است، همه متخصصان و کارشناسان روابط بین الملل به یاد آوردند و از همه پرسیدند. به یاد داشته باشید که داعش کیست؟ خودتان پشت داعش ایستاده‌اید، شما «ایالات متحده و بریتانیا» داعش را به وجود آوردید.»

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، اطلاعات اولیه اشاره به این دارد که اوکراین «دریچه‌ای» برای فرار عاملان حمله از مرز است.

این در حالی است، که بر اساس تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه که در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴ صادر شد، داعش یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود و فعالیت آن در روسیه ممنوع است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.