خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

دبیرکل سازمان ملل: هر سال بیش از ۲ میلیارد تن زباله شهری ایجاد میشود !

دبیرکل سازمان ملل: هر سال بیش از ۲ میلیارد تن زباله شهری ایجاد میشود !

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی پسماند صفر اعلام کرد که همه ساله بیش از ۲ میلیارد تن زباله شهری ایجاد میشود.

خبرگزاری حاما: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در اجلاس ابتکار “زباله صفر” از سوی ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی افزود: ۳۳ درصد از بیش از ۲ میلیارد تن زباله تولید شده در تاسیسات کنترل شده مدیریت نمیشود، در هر دقیقه، معادل یک کامیون زباله پر از پلاستیک به اقیانوس ریخته میشود.

وی افزود: آلودگی و مواد شیمیایی, آب، هوا و خاک ما را مسموم میکند، ۱۰ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی ناشی از رشد، انبار و حمل و نقل مواد غذایی است که هرگز استفاده نمیشوند، ما باید انتشار زباله در تنها خانه خود را متوقف کنیم و به تولید زباله اعلام جنگ کنیم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تولید کنندگان زباله باید محصولاتی را طراحی کنند که از منابع و مواد کمتری استفاده میکنند و در عین حال ضایعات را در چرخه های تولید مدیریت کنند و عمر محصولاتی را که میفروشند افزایش دهند.

گوترش در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید به طور گسترده در سیستم‌ها و سیاست‌های مدرن مدیریت زباله سرمایه‌گذاری کنیم و مردم را تشویق به استفاده مجدد و بازیافت همه ضایعات از بوتل های پلاستیکی گرفته تا وسایل الکترونیکی قدیمی کنیم. به‌عنوان مصرف‌کننده، همه ما باید منشاء و تأثیرات کالاها و محصولاتی را که خریداری میکنیم در نظر بگیریم و در هر زمان و در صورت امکان از محصولات دوباره استفاده کرده و آنها را بازیافت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل در پایان تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که دنیای خود را پاکسازی و به سمت اقتصادهای بدون ضایعات حرکت کنیم.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.