خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

موافقت آمریکا با انتقال بمب و هواپیماهای جنگی به ارزش میلیاردها دالر به اسرائیل!

موافقت آمریکا با انتقال بمب و هواپیماهای جنگی به ارزش میلیاردها دالر به اسرائیل!

منابع آگاه گفتند که دولت آمریکا در روزهای اخیر مجوز انتقال بمب و هواپیماهای جنگی به ارزش میلیاردها دالر به اسرائیل را صادر کرده است.

خبرگزاری حاما: براساس گزارش رویترز و به نقل از این منابع، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از هزار و ۸۰۰ بمب دو هزار پوندی ام‌کی-۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی ام‌کی-۸۲ است.

واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دالر کمک نظامی به اسرائیل، متحد دیرینه‌اش میدهد.

ارسال این بسته در حالی تصویب شد که اسرائیل به‌خاطر ادامه‌ حملات هوایی و زمینی خود به غزه با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه است و برخی از اعضای حزب جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند کمک‌های نظامی آمریکا را کاهش دهد.

برخی از دموکرات‌ها و گروه‌های عرب آمریکایی از حمایت مستمر دولت بایدن از اسرائیل انتقاد کرده‌اند و میگویند این حمایت‌ها باعث ایجاد حس معافیت از مجازات در دولت نتانیاهو شده است.

بایدن روز جمعه اذعان کرد «دردی که بسیاری از آمریکایی ‌های عرب‌تبار بر سر جنگ غزه و حمایت ایالات متحده از اسرائیل و حمله‌ نظامی آن احساس میکنند» را درک میکند.

با این‌حال، او با وجود اختلاف فزاینده با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قول داده که از این کشور حمایت کند.

بنابر گزارش رویترز، کاخ سفید و سفارت اسرائیل در واشنگتن از اظهار نظر در مورد انتقال سلاح خودداری کردند.

این تصمیم در مورد تسلیحات پس از سفر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن در این هفته اتخاذ شد که بنابر گزارش رویترز، در مورد نیازهای تسلیحاتی اسرائیل با همتایان آمریکایی خود گفت‌وگو کرد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.