خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بنی گانتز خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در اسرائیل شد !

بنی گانتز خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در اسرائیل شد !

در حالی که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به دلیل جنگ در غزه با فشارهای داخلی و خارجی مواجه است، بنی گانتز، عضو شورای جنگ اسرائیل، چهارشنبه ۱۴ حمل خواستار آن شد که انتخابات سراسری زودهنگام در ماه سپتامبر برگزار شود.

خبرگزاری حاما: گانتز طی یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت: «ما باید در مورد تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات در سپتامبر، به عبارت درست پیش از مرور یک سال از آغاز جنگ، توافق کنیم».

گانتز با اشاره به شهروندان اسرائیلی افزود:«تعیین زمان برگزاری انتخابات به ما این امکان را میدهد که همزمان با پیشبرد تلاش‌های نظامی به شهروندان اسرائیلی‌ این پیام را بفرستیم که به‌زودی اعتماد آنها نسبت به خود را تجدید خواهیم کرد».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست‌ها برای برگزاری مجدد انتخابات زودهنگام در روز یکشنبه را رد کرد و گفت که این انتخابات تنها به تلاش‌های جنگی این کشور آسیب میزند.

نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر قدس گفت: «درخواست برای برگزاری انتخابات در حال حاضر، در اوج جنگ، یک قدم مانده به پیروزی، اسرائیل را حداقل برای شش ماه و به نظر من هشت ماه فلج خواهد کرد.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد که انتخابات، مذاکرات جاری در رابطه با گروگان‌ها را از مسیر خود خارج میکند.

نکته قابل توجه این است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل، گانتز را که یک سیاستمداری میانه‌رو میدانند از حمایت کافی برای نخست‌وزیر شدن برخوردار است، اما او در مورد مسأله تشکیل کشور فلسطین دیدگاه خود را ارائه نکرده است.

بنی گانتز، عضو شورای جنگ و وزیر دفاع سابق اسرائیل و رقیب سابق نتانیاهو است و حزب اتحادیه ملی او با اختلاف زیادی در نظرسنجی‌ها صدرنشین است، در حالی که دولت ائتلافی راست‌گرای اسرائیل به رهبری نتانیاهو شکننده‌تر به نظر می‌رسد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.