خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

متهم‌ شدن مقام ارشد کانادایی به تجاوز جنسی به یک مترجم زن افغان!

متهم‌ شدن مقام ارشد کانادایی به تجاوز جنسی به یک مترجم زن افغان!

به گزارش رسانه‌ سی‌بی‌سی کانادا یک مترجم زن افغان با یک نهاد کانادایی به نام (Global Affairs Canada) ادعا می‌کند که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است

خبرگزاری حاما: سی‌بی‌سی نیوز به نقل از این مترجم زن افغان روز گذشته(جمعه، ۱۷ حمل)، نوشته است که شروع سوءاستفاده جنسی از وی به زمانی بر می‌گردد که سال ۲۰۰۹ در کمپ ناتان اسمیت قندهار به عنوان مترجم استخدام شد.

همزمان با این، وی در اسنادی که به دادگاه ارایه کرده است گفته که بین این سال‌ها در قالب رابطه پدر و دختر مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته و پس از انتقال به کانادا نیز بر وی تجاوز شده است.

در همین حال، وکلای کارمند ناشناس نهاد کانادایی که متهم به تجاوز جنسی است، بیانیه دفاعی ارایه و این اتهامات را رد کرده‌اند.

با این حال، زن شاکی این پرونده در اسنادی که به دادگاه ارایه کرده است در مورد دلیل افشاگری‌اش گفته است: «من تصمیم گرفته‌ام که با بلند کردن صدایم به توانمندسازی سایر زنانی کمک کنم که با بی‌عدالتی‌های مشابه روبه‌رو شده‌اند.»

زن شاکی همچنان به این رسانه گفته است: «من تنها مترجم زن در کمپ ناتان اسمیت قندهار شدم. در حالی‌که روی پرونده کار می‌کردم و بدون این‌که بفهمم چه اتفاقی می‌افتد توسط یکی از مقامات ارشد دولت کانادا آراسته شدم.»

او در اسنادی که به دادگاه تحویل داده است، گفته که وی با فرد متهم در کمپ ناتان اسمیت نخست رابطه «دختر و‌ پدر» را آغاز کردند، رابطه‌ای که اندکی بعد ماهیت و رنگ و بوی دیگر گرفت.

سی‌بی‌سی نیوز به نقل از وی‌ روایت کرده است که فرد متهم در کمپ او را «بوسیده و دست‌مالی» کرده و به دلیل سن کم از معنی این رفتار آگاه نبوده است.

از سوی‌هم، طبق گفته‌های این زن مترجم افغان ۱۷ ساله، وی در اکتوبر ۲۰۱۱ وارد کانادا شد و بلافاصله به خانه مرد متهم نقل مکان کرد که با ورودش به آنجا آزار و اذیت‌ نیز شروع شد و بدون رضایت مدت دو سال ادامه یافت.

گفتنی است که، متهم هرنوع رابطه «جنسی و عاشقانه یا نامناسب» را رد کرده است.

این در حالی است که، تاکنون این پرونده در دادگاه است و هنوز‌ بررسی‌ها در این مورد انجام نشده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.