خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بایدن خواستار تحت‌ فشار قرار دادن حماس توسط مصر و قطر شد !

بایدن خواستار تحت‌ فشار قرار دادن حماس توسط مصر و قطر شد !

جوبایدن رئیس جمهور امریکا در نامه‌ای از رهبران مصر و قطر خواسته که گروه حماس را برای توافق در زمینه آزادی گروگان‌های اسرائیلی تحت فشار قرار دهند.

خبرگزاری حاما: یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه ۱۷ حمل اعلام کرد رئیس جمهور ایالات متحده در نامه‌هایی از رهبران قطر و مصر خواسته است تا گروه حماس را برای پذیرش توافق در زمینه آزادی گروگان‌های اسرائیلی تحت فشار قرار دهند.

به گزارش اسوشیتدپرس، جو بایدن تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه و گفت‌وگو درباره بحران گروگان‌گیری را مورد تاکید قرار داده است.

در همین حال، طبق این گزارش، قرار است جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با شماری از خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی دیدار کند.

همزمان با این، در گزارش آمده که رئیس سازمان سیا نیز برای گفت‌وگو درباره گروگان‌گیری به قاهره سفر کرده است.

با این حال، مقامات کاخ سفید می‌گویند٬ توقف جنگ بین اسرائیل و حماس که زمینه تبادل گروگان‌های اسرائیلی با زندانیان فلسطینی را فراهم خواهد کرد، تنها راه برای اجرای آتش بس موقت و افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به داخل منطقه غزه است.

گفتنی است که حماس خواهان آتش‌بس کلی و خروج همه نظامیان اسرائیل از این باریکه است.

این در حالی است که، گروه حماس که از سوی امریکا و کشورهای اروپایی یک سازمان تروریستی شناخته شده، همچنان بیش از ۱۳۰ گروگان اسرائیلی را در اختیار دارد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.