خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حریف نصرت حق پرست در سازمان جهانی «یو اف سی» مشخص شد !

حریف نصرت حق پرست در سازمان جهانی «یو اف سی» مشخص شد !

نصرت حق پرست ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان قرار است که در مقابل “جرد گوردن” از ایالات متحدۀ آمریکا رقابت کند.

خبرگزاري حاما: سازمان جهانی یو اف سی خبرداده است که مسابقات این سازمان به تاریخ ۲۲ جون به میزبانی شهر ریاض پایتخت عربستان صعودی برگزار میشود که در مسابقه مرکزی حمزه چیمایوف ورزشکار روسی الاصل از امارات متحدۀ عربی در مقابل روبرت وایتکر از استرالیا رقابت مینماید.

مسابقه نصرت حق پرست و حریف امریکایی وی در وزن هفتاد کیلوگرام برگزار میشود، نصرت که هم اکنون در رده بندی جهانی در جایگاه ۲۳ است، شانزده پیروزی و پنج باخت در کارنامه اش دارد ولی حریف آمریکایی وی دارای ریکارد ۲۰ پیروزی و شش شکست است.

حق پرست در مسابقه قبلی اش موفق شد که جیمی مولارکی از آسترالیا را در روند اول ناک اوت کند، این ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان از سال ۲۰۱۷ بدین سو در یو اف سی مبارزه می کند که تا به حال در این سازمان توانسته به هشت پیروزی و چهار شکست دست یابد.

قابل ذکر است که عاید خالص وی از مبارزات آزاد در سازمان جهانی “یو اف سی” به 175 هزار دالر آمریکایی می رسد، حق پرست که پس از سیر بهادر زاده دومین نمایندۀ افغانستان در این سازمان بزرگ ورزشی جهان است، از لحاظ درآمد پولی از این سازمان نیز بعد از بهادر زاده قرار دارد.

سیر بهادر زاده که در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین افغان در یو اف سی وارد شد، در مدت هشت سال حضور اش ۱۸۸ هزار دالر آمریکایی تنها از یو اف سی بدست آورد، این ورزشکار در این سازمان به چهار پیروزی و چهار شکست دست یافت ولی مجموع ریکارد حرفه یی وی به ۲۴ پیروزی و هشت باخت می رسد و تنها دو مسابقه وی مساوی به پایان رسیده است.

باید یاد آور شد که در این سازمان دو ورزشکار افغان دیگر هریک جاوید بشارت و فرید بشارت نیز موفق به اخذ قرار داد این سازمان شده اند که تا به اکنون هردو به موفقیت های زیاد در آن دست یافته اند

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.