خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شهرداری کابل: انداختن زباله‌ها به دریای کابل پیگرد قانونی به همراه دارد !

شهرداری کابل: انداختن زباله‌ها به دریای کابل پیگرد قانونی به همراه دارد !

اداره شهرداری کابل هشدار داده است که با کسانی که زباله‌های خود را به دریای کابل می‌اندازند، برخورد قانونی خواهد شد.

خبرگزاری حاما: این اداره امروز سه‌شنبه، بیست و هشتم حمل با نشر اعلامیه‌ی انداختن زباله در دریا (رودخانه) کابل را یک «تخلف شهری» خوانده و از شهروندانی که در مسیر این رودخانه زندگی می‌کنند خواسته که از انجام این کار خودداری کنند.

شهرداری کابل هشدار داده در صورت مشاهده تخلف (انداختن زباله در دریای کابل) متخلفین با برخورد قانونی روبرو خواهند شد.

این اداره گفته که شهروندان با خودداری از انداختن زباله در دریای کابل، از یک‌ سو فرهنگ عالی شهروندی خود را به نمایش خواهند گذاشت و ازسوی‌ دیگر، آب این دریا صاف و زلال شده و بیشتر از این سبب زیبایی شهر خواهد شد.

به‌گفته‌ شهرداری کابل انداختن زباله‏‌ ها از یک‌سو برای صحت افرادی كه در اطراف دریای كابل زندگی می‏‌كنند مضر است و از سوی دیگر تجمع زباله در ذخیره‌گاه‌های بندهای ماهی‌پر و سروبی مشکلات زیادی را در این بندها ایجاد می‌کند.

به گفته این اداره‌، با آمدن آب، قسمتی از بستر دریای کابل از وجود زباله های ریخته شده پاک شده است.

گفتنی است که دریای کابل در گذشته‌ها پرآب و یکی از زیبایی‌های پایتخت شمرده می‌شد اما در سال‌‌های اخیر در اثر خشک‌سالی‌های پی‌هم، خشک و کم‌ آب شده است.

همه ساله در فصل بهار و گرم شدن هوا، از اثر آب شدن برف و ریزش باران‌‌های بهاری، جریان آب به دریای کابل افزایش می‌یابد و به گفته شهرداری کابل، امسال نیز پس از بارندگی‌های اخیر نسبت به سال‌ های گذشته پر آب‌ تر خواهد بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.