خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

افزایش روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه!

افزایش روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه!

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، از افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در چند روز گذشته خبر داد و گفت که ایالات متحده امیدوار است این کمک‌ها ادامه یابد.

خبرگزاری حاما: جان کربی روز گذشته( دوشنبه،۲۷ حمل)، گفت که بیش از ۲۰۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد که نزدیک به صد کامیون از آن‌ها ظرف شبانه‌روز گذشته موفق به ورود به این باریکه شد.

در همین حال، کربی در مصاحبه‌ای با شبکه «MSNBC» گفت: «این کمک‌ها فقط در چند روز گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است، اما باید ادامه یابد.»

همزمان با این، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در اوایل ماه جاری تاکید کرد که حمایت از حمله اسرائیل به غزه را با برداشتن گام‌های مشخص برای محافظت از امدادگران و غیرنظامیان مشروط می‌کند.

این اظهارات بایدن پس از کشته شدن هفت نفر از امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه توسط اسرائیل بیان شد. این اولین باری بود که دولت بایدن از ارائه کمک‌های نظامی آمریکا به عنوان ابزاری برای تاثیرگذاری بر رفتار نظامی اسرائیل استفاده می‌کند.

این در حالی است که سازمان‌های امدادرسان شاکی هستند که اسرائیل تضمین‌هایی کافی برای ورود مواد غذایی، دارو و سایر تجهیزات ضروری بشردوستانه به نوار غزه ارائه نمی‌دهد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.