خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

امیرعبداللهیان: پهپاد نبود، اسباب‌بازی بود !

امیرعبداللهیان: پهپاد نبود، اسباب‌بازی بود !

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درباره حمله منتسب به اسرائیل به ایران به شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت: «اتفاقی که افتاد یک حمله نبود. آنها بیشتر شبیه اسباب‌بازیهایی بودند که بچه‌هایمان با آنها بازی می‌کنند، نه پهپاد.»

خبرگزاري حاما: حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در این مصاحبه در تلاشی آشکار برای خودداری از تایید حمله روز جمعه اسرائیل به ایران افزود:« جمهوری اسلامی تا زمانی که اسرائیل حمله قابل‌توجهی را آغاز نکند، قصد واکنش ندارد.»

او با این حال، صحبتهای روز پنجشنبه خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان را تکرار کرد و گفت: «حمله احتمالی اسرائیل به جمهوری اسلامی با پاسخ آنی و شدید روبرو خواهد شد و اگر اسرائیل اقدامی قطعی علیه ایران انجام بدهد و این موضوع برای ما ثابت شود، پاسخ ما فوری، حداکثری، و باعث پشیمانی شدید آنها خواهد شد.»

این مقام جمهوری اسلامی و رسانه‌ها و طرفداران حکومت در حالی تلاش می‌کنند که حمله بامداد جمعه منتسب به اسرائیل به اصفهان را خفیف جلوه دهند که مقامات اسرائیلی نیز درباره این حادثه سکوت کرده‌اند.

مقامات ایالات متحده اما خواستار آرامش شدند. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید این درگیری باشیم.

«منابع ارشد نظامی آمریکایی» روز جمعه به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتند حمله شب گذشته اسرائیل، سامانه‌های پدافند هوایی یک پایگاه نظامی را هدف قرار داده که مسئول محافظت از تاسیسات هسته‌ای نطنز بوده و اسرائیل با این حمله این پیام را به جمهوری اسلامی داد که توانایی حمله به اهداف در داخل ایران را دارد

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.