خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا !

وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا !

وتوی پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی امریکا واکنش‌های را به همراه داشته است.

خبرگزاری حاما: ایالات متحده آمریکا پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. و دررای‌گیری پیرامون این پیش‌نویس ۱۲عضو ازرای مثبت و ۲ عضو نیز از رای ممتنع استفاده کردند.

همزمان با این، وزارت خارجه قطر با ابراز تاسف از ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه دانسته است.

در همین حال، این وزارت در خبرنامه‌ای گفته که شکست شورای امنیت در تصویب پیش‌نویس این قطع‌نامه بار دیگر ناتوانی این شورا را در ایفای نقش و مسوولیت اش در چارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به ویژه “در سایه جنگ وحشیانه علیه نوار غزه” آشکار کرده است.

از سوی‌هم، در این رای‌گیری کشورهای انگلستان و سوئیس از رای ممتنع و کشورهای روسیه، چین، فرانسه، الجزایر، مالت، اکوادور، گویان، اسلوونی، سیرالئون، موزامبیق، کوریای جنوبی و جاپان از رای مثبت استفاده کردند.

گفتنی است که قرار بود برای تصویب این پیش‌نویس تمامی اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل از رای مثبت استفاده کنند.

این در حالی است که فلسطین در سال ۲۰۱۱ نیز برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد مراجعه کرده ولی حمایت لازم در شورای امنیت را دریافت نکرده بود. فلسطین در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت موقعیت ناظر دایمی در سازمان ملل متحد گردید.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.