خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کاهش مبادلات تجاری میان پاکستان و افغانستان!

کاهش مبادلات تجاری میان پاکستان و افغانستان!

کاشف انور، رئیس اتاق تجارت و صنایع لاهور گفته که حجم مبادلات تجاری میان پاکستان و افغانستان زیر کنترل ا.ا به‌گونه‌ چشم‌گیری کاهش یافته است.

خبرگزاری حاما: رئیس اتاق تجارت و صنایع لاهور روز شنبه(۱ثور)، در نشستی با هیأت اتاق تجارت و صنایع افغانستان به ریاست خان‌جان الکوزی، رئیس این اتاق در شهر لاهور پاکستان گفته است که تجارت میان دو کشور کاهش یافته است.

همزمان با این، وی تاکید کرده است که اسلام‌آباد و ا.ا باید گام‌های مشترک و ملموسی را برای تقویت تجارت میان بازرگانان افغان و پاکستانی بردارند.

در همین حال، به گفته انور، در حال حاضر حجم تجارت دوجانبه میان افغانستان و پاکستان ۵۲۲ میلیون دالر است.

از سوی‌هم، رئیس اتاق تجارت و صنایع لاهور خاطرنشان کرده است: «اگر کانال‌های بانکی بین دو کشور ایجاد شود، حجم تجارت می‌تواند چندین برابر افزایش یابد.»

به باور وی، زمینه افزایش صادرات قالین، برنج و قطعات موتر از لاهور به افغانستان وجود دارد.
براساس گزارش بی‌آر، خان‌جان الکوزی نیز در این نشست تاکید کرده است که بازرگانان هر دو کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند گسترش مبادلات تجاری هستند.

با این حال، الکوزی گفته است که در حال حاضر پنج میلیون تُن میوه تازه از پاکستان از طریق افغانستان به آسیای‌میانه صادر می‌شود.

این در حالی است که طی چند ماه گذشته حجم تجارت کالاها میان بازرگانان افغان و پاکستانی به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت پاکستان و ا.ا به‌گونه‌ای چشم‌گیری کاهش یافته بود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.