خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بازداشت ۸ عضو احتمالی یک گروه مرتبط با القاعده در اندونیزیا !

بازداشت ۸ عضو احتمالی یک گروه مرتبط با القاعده در اندونیزیا !

مقامات اندونیزیا از بازداشت ۸ ستیزه جوی احتمالی در روز های اخیر توسط پولیس نخبه ضد تروریسم این کشور خبر دادند، این افراد احتمالاً اعضای سلول جدیدی اند که با جماعه اسلامیه، گروه ممنوعه و نزدیک به القاعده، ارتباط دارد.

خبرگزاري حاما: آگوس نوگروهو، رئیس پولیس ایالت سولاویسی مرکزی، گفته است که نیرو های پولیس از سه شنبه تا پنجشنبه، در عملیات های جداگانه، پنج مظنون در شهر پالو، دو مظنون در سیگی و یک مظنون در پوسو را، که یکی از مراکز افراط گرایان خوانده می شود، بازداشت کرده است. نوگروهو افزوده است که از نزد این افراد دو لپ تاپ، چندین تلفون همراه و اسناد به شمول کتاب های جهادی، کشف و ضبط شده و آنها تحت بازجویی قرار گرفتند.

به قول ترونویو ویسنو اندیکو، سخنگوی پولیس ملی اندونیزیا، این بازداشت ها در نتیجه اطلاعات به دست آمده از ۵۹ جنگجوی احتمالی ممکن گردیده است که در اکتوبر ۲۰۲۳ بازداشت شدند.

اندیکو در مقر پولیس در جاکارتا پایتخت اندونیزیا به خبرنگاران گفت: «این هشت نفر در فعالیت های سازمانی، به ویژه در آموزش ها به شیوه نظامی و جمع آوری کمک های مالی برای طرح های حملات احتمالی تروریستی، فعالانه شرکت می کنند.»
او افزود که رهبران محکوم شده این گروه و جنگجویان کهنه کار در افغانستان اعضای جدید را استخدام کرده و آموزش می دهند.

گروه جماعه اسلامیه مسئول چندین حمله در داخل اندونیزیا شناخته می شود، از جمله بمب گذاری در سال ۲۰۰۲ در جزیره تفریحی بالی، که منجر به کشته شدن دست کم ۲۰۲ تن گردید. بیشتر قربانیان گردشگران خارجی بودند. این گروه در سال ۲۰۰۸ از سوی یک محکمه ممنوع اعلام شد. اقدامات سرکوب کننده ضد تروریسم با حمایت ایالات متحد امریکا و آسترالیا، این گروه را بیشتر تضعیف کرده است

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.