خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم !

محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم !

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط امریکا گفت که در روابط‌شان با واشنگتن بازنگری خواهند کرد.

خبرگزاری حاما: محمود عباس، رئیس اداره تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به وتو کردن قطع‌نامه شورای امنیت در مورد عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد توسط امریکا می‌گوید که کشورش در روابط خود با واشنگتن بازنگری خواهد کرد.

همزمان با این، آقای عباس روز شنبه، ۲۰ اپریل این اقدام امریکا را ناامیدکننده، غیرمسوولانه و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین خوانده است.

با این حال، وی همچنین افزوده است: «در روابط دوجانبه خود با امریکا بازنگری خواهیم کرد و از منافع مردم و مسأله فلسطین محافظت می‌کنیم. دولت کنونی امریکا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکرده و به اسراییل اجازه داده است که تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف کند.»

در همین حال، وی ایالات متحده را مسوول افزایش تنش‌ها در شرق‌میانه خوانده و هشدار داده است که بدون ایجاد «راه‌حل عادلانه» برای فلسطین، شرق‌میانه ثبات را نخواهد دید.

از سوی‌هم، براساس گزارش خبرگزاری شین‌هوا، رئیس اداره تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرده است که این اداره راهبرد جدیدی را براساس «یک نگاه فلسطینی» نه رویکرد امریکایی در پیش خواهد گرفت.

همچین به گفته محمود عباس، ایالات متحده تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به تمام وعده‌هایش درمورد راه‌حل دو دولتی و تحقق صلح در منطقه عمل نکرده است.

این در حالی است که امریکا در نشست پنج‌شنبه‌شب، ۱۸ اپریل شورای امنیت، قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرده بود که واکنش‌های را به همراه داشت.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.