خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

غلام‌رضا نازپرور خواستار واردات سنگ‌های خاص از افغانستان شد!

غلام‌رضا نازپرور خواستار واردات سنگ‌های خاص از افغانستان شد!

غلام‌رضا نازپرور رئیس خانه معدن خراسان رضوی ایران گفته که تهران باید از سنگ‌های گران‌قیمت و خاص افغانستان بهره‌گیری بازرگانی کند.

خبرگزاری حاما: غلامرضا نازپرور روز گذشته(یکشنبه،۹ثور)، در نشست فوق‌العاده کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفته است: این درخواست به نهادهای متولی اعلام شده اما مورد پذیرش آن‌ها واقع نشده است، در حالی که تحقق این مهم دستیابی به ارزش افزوده را برای بخش معدن و اقتصاد استان در پی خواهد داشت.

همزمان با این، رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که آقای نازپرور افزوده که شرکت‌های ایرانی باید این سنگ‌های قیمتی را وارد و به کالاهای صادراتی تبدیل کنند.

در همین حال، غلام‌رضا نازپرور تصریح کرده “افغانستان دارای معادن ارزشمند سنگ‌های قیمتی است که می‌توان آنها را به محصول‌های دارای ارزش افزوده تبدیل کرد، بنابراین درخواست ما واردات این سنگ‌ها از آن کشور برای فرآوری و سپس صادرات به بازارهای جهانی است.”

از سوی‌هم، غلام‌رضا نازپرور گفته «افغانستان زمردهای بسیار خوبی دارد. ما در ایران ظرفیت تراش این سنگ‌ها را داریم و می‌توانیم آنها را در بازار جهانی بفروشیم».

این در حالی است که به گفته آقای نازپرور، حکومت ا.ا با صدور مجوز، اجازه صادرات این‌ سنگ‌ها را می‌دهد، اما براساس قوانین این روند واردات این سنگ‌ها سخت‌گیرانه‌تر است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌جاما

Input your search keywords and press Enter.