خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نشر خاطرات خصوصی صدام حسین از زندان آمریکا !

نشر خاطرات خصوصی صدام حسین از زندان آمریکا !

رغد، دختر صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق، بخشی از خاطرات خصوصی پدرش را که در زمان بازداشت در زندان آمریکا در عراق نوشته بود، منتشر کرد.

خبرگزاری حاما: رغد، دختر صدام حسین رئیس جمهور فقید عراق، از آغاز انتشار بخشی از خاطرات پدرش که در دوران بازداشت‌اش توسط نیروهای آمریکایی نوشته شده، خبر داد.

همزمان با این، رغد صدام حسین در شبکه اجتماعی ایکس به رغم جنایات پدرش علیه ملت عراق این بار در نقش منجی ظاهر شده و همانند قبل در صدد سفید نمایی جلاد و دیکتاتور معدوم عراق برآمده است.

در همین حال، این خبر که حدود ۱۸ سال پس از اعدام صدام در دسامبر ۲۰۰۶ منتشر می‌شود، توجه و واکنش گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

با این حال، وی در ایکس خطاب به پدرش همچنان نوشت: «امروز تصمیم گرفتم انتشار بخش کوچکی از خاطراتت را به شیوه خودم آغاز کنم؛ زیرا ناشران نگرانی‌هایی برای انتشار آن دارند. امروز برای بسیاری از طرفدارانت و حتی غیر آنها روز مهمی خواهد بود.»

دختر دیکتاتور عراق در ادامه پدرش را به عنوان قهرمان معرفی کرده و نوشته است: «به تو ارج می نهم ای پدر، ای قهرمان و ای پیشقراول، ای پرچم برافراشته.»

این در حالی است صدام حسین به اتهامات متعددی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت محاکمه شد و در نوامبر ۲۰۰۶، به اعدام از طریق طناب دار محکوم شد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.