خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

توزیع جواز کار برای زنان به مناسبت روز کار و کارگر از سوی وزارت کار امور اجتماعی !

توزیع جواز کار برای زنان به مناسبت روز کار و کارگر از سوی وزارت کار امور اجتماعی !

وزارت کار و امور اجتماعی به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برای بیش از دو‌هزار نفر به شمول زنان در جریان یک ماه گذشته جواز کار توزیع کرده است.

خبرگزاری حاما: وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا زمینه‌های کاری را در کشور بیش‌تر سازد. این وزارت گفته‌ که در جریان یک ماه گذشته برای بیش از دو هزار تن به‌شمول زنان جواز کار توزیع کرده است.

در همین حال، سمیع‌الله ابراهیمی، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی در این مورد گفته است: «در ماه حمل برای ۲ هزار و ۱۱۵ تن از هموطن ما جواز کار داده شده که ۲۰۵ تن زنان نیز شامل می‌شوند.»
آقای ابراهیمی افزوده است: «البته به زنان در بخش‌هایی جواز کار داده شده که زنان در آن‌ بخش‌ها ضرورت است و خدمات آن‌ها برای بانوان است.»

همزمان با این، شماری از کارگران در کشور از نبود زمینه‌ کار شکایت دارند و می‌‌گویند که سطح بیکاری افزایش و دستمزد کارگران کاهش یافته است.

از سویی هم، براساس آمارهای سازمان ملل، در سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۲۳ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند و این آمار نشان می‌دهد که مردم اکثرن بیکار هستند.

با این حال، خواست‌ها این است که نهاد‌های بین‌المللی با تطبیق پروژه‌های انکشافی زمینه‌ کار را برای مردم افغانستان فراهم کنند.

این در حالی است که وزارت صنعت و تجارت نیز در بیش از دو سال گذشته به یک هزار و ۲۰۰ زن کارآفرین و تجارت‌پیشه جواز کاری داده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.