خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سازمان ملل: ادامه‌ محدودیت‌ها بر کار بانوان تاثیر منفی بر اقتصاد افغانستان دارد !

سازمان ملل: ادامه‌ محدودیت‌ها بر کار بانوان تاثیر منفی بر اقتصاد افغانستان دارد !

بخش زنان سازمان ملل متحد در گزارشی می‌گوید که وضع محدودیت‌ها به کار بانوان در نهادهای غیر حکومتی، اثرهای منفی بر اقتصاد افغانستان دارد.

خبرگزاری حاما: سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که وضع محدودیت‌ها بر کار زنان و ادامه آن تاثیرات منفی بر اقتصاد افغانستان دارد چنانچه در حال حاضر ۱۸ درصد بانوان از خانه‌های شان کار می‌کنند در حالی که این رقم در سپتمبر ۲۰۲۳میلادی به ۲۴ درصد می‌رسید.

در همین حال، در بخشی گزارش این نهاد نیز آمده است: «هژده درصد از کارمندان زن سازمان‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از خانه کار می‌کنند. این آمار نشان دهنده کاهش شش درصدی است که شرکای ما در ماه سپتمبر سال گذشته گزارش داده بودند که ۲۴ درصد از کارمندان زن در آن زمان از خانه کار می‌کردند.»

همزمان با این، شماری از بانوان از امارت اسلامی خواهان فراهم‌سازی فرصت‌های کاری هستند.

با این حال، وزارت اقتصاد کار بانوان را برای توسعه اجتماعی و رشد اقتصادی مهم می‌داند و می‌افزاید که در حال حاضر بانوان در بخش‌های که نیاز است، کار می‌کنند.

عبدالرحمن حبیب سخن‌گوی وزارت اقتصاد گفت: «برای کاهش مشکلات اقتصادی، افزایش عواید ملی، رشد اقتصادی خانواده‌ها و رشد اقتصادی خانم نقش مهم دارند در حال حاضر هزاران زن در بخش‌های گوناگون از جمله آموزش، بهداشت، بانکداری، تشبث‌های کوچک و تجارت در سکتور خصوصی و عامه مصروف کار اند.»

این در حالی است که پیش از این، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در گزارشی گفته بود که وضع محدودیت‌ها به کار بانوان تا یک میلیارد دالر به اقتصاد افغانستان زیان رسانده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.