خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

خیرخواه: کشورهای خارجی مانع رشد علمی افغانستان می‌شوند !

خیرخواه: کشورهای خارجی مانع رشد علمی افغانستان می‌شوند !

لطف‌الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات می‌گوید که برخی از کشورهای خارجی مانع رشد علمی افغانستان می‌شوند.

خبرگزاری حاما: آقای خیرخواه در مراسم ستایش یک جراح افغان مقیم آلمان در دانش‌گاه پکتیا، گفته که امارت اسلامی به پیشرفت علمی در کشور متعهد است و تاکید می‌ورزد که به هیچ موانعی بیرونی در این راستا اجازه نخواهد داد.

همزمان با این، معین علمی وزارت تحصیلات عالی در این مراسم گفت: «من به عنوان کارمند وزارت تحصیلات عالی با شما وعده می‌کنیم که بر اساس امکانات دست‌داشته‌ی ما هیچ فرصت پیشرفت را ضایع نخواهیم کرد و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که در این راستا مانعی ایجاد کند.»

بسم‌الله شیوا جراح افغان مقیم آلمان در دانش‌گاه پکتیا از سوی انجمن جراحان جرمنی جایزه “ليوناردو شوايبر” سال ۲۰۲۴ میلادی را بدست آورده است.

در همین حال، آقای شیوا می‌گوید که به هدف معیاری‌سازی طبابت در کشور تلاش می‌ورزد تا پزشکان و شخصیت‌های علمی که در بیرون از کشور بسر می‌برند را باهم یکجا بسازند.

بسم‌الله شیوا جراح افغان مقیم آلمان گفت: «تعداد زیادی از کادرهای اکادمیک ما در خارج از کشور هستند و ما می‌توانیم که در خارج از کشور کتله‌ی را منسجم بسازیم تا از دانش آن‌ها برای ارتقای ظرفیت جوانان خود استفاده کنیم.»

این در حالی است که به گفته‌ی معین علمی وزارت تحصیلات عالی، پس از تحولات ۳۵۰ تن از کادرهای علمی از کشور بیرون شده؛ اما در نتیجه تلاش‌های این وزارت ۷۰ تن از آنان دوباره به کشور برگشته‌اند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.