خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

اداره راه آهن ایران: کالاهای ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه از تهران عبور کردند !

اداره راه آهن ایران: کالاهای ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه از تهران عبور کردند !

اداره راه آهن ایران از عبور محموله‌های تجاری افغانستان از تهران با هدف رسیدن به ترکیه خبر داد.

خبرگزاری حاما: رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که با وجود عدم اخذ مجوز لازم از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، این محموله‌ها به سمت مرز رازی در شمال-غرب این کشور حرکت کرده است.

در همین حال، بر اساس این گزارش‌ها، این محموله‌ها شامل ۱۰ واگن می‌‌شوند و اداره راه آهن ایران گفته است که برای حمل قطار دوم کالاهای صادراتی افغانستان به ترکیه، آماده است.

همزمان با این، رسانه‌های دولتی ایران نیز گفته‌ اند که کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی مراحل قانونی اعم از اخذ مجوزها برای عبور از مرز و گمرک و هم‌چنین عدم اخذ مجوز از اداره راه‌آهن این کشور، اقدام به ارسال تعدادی از این واگن‌ها با محموله تجاری به مرز شمتیغ کرد و سپس این واگن‌ها را در این مرز رها کرد.

گفته می‌شود که بخش اول این محموله‌های تجاری افغانستان به مقصد ترکیه، روز پنج‌شنبه (۱۳ ثور) به سمت مرز رازی در شمال-غرب ایران حرکت کرده است.

این در حالی است که محموله‌های تجاری افغانستان هفته‌ها می‌شد که در مرز شمتیغ ایران متوقف بود و اداره راه آهن ایران دلیل توقف درازمدت این کالاهای صادراتی افغانستان را نبود جواز لازم برای عبور از این کشور عنوان کرده بود.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.