خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

یورش و ضبط تجهیزات شبکه الجزیره از سوی پولیس اسرائیل در بیت المقدس!

یورش و ضبط تجهیزات شبکه الجزیره از سوی پولیس اسرائیل در بیت المقدس!

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اسرائیل از یورش پولیس به دفاتر الجزیره در شهر قدس خبر داده و نیروهای اسرائیلی در حال ضبط وسایل آنها هستند.

خبرگزاری حاما: مقامات روز گذشته(یکشنبه،۱۶ ثور) گفتند که پولیس اسرائیل به اتاق هوتلی یورش برد که تلویزیون الجزیره مربوط قطر به صورت بالفعل از آن منحیث دفتر استفاده می‌کرد.

در همین حال، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل روز گذشته به نقل از دفتر نخست وزیر این رژیم گزارش داد که کابینه وزیران رژیم اسرائیل با بسته شدن شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

همزمان با این، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل،‌ با نشر اعلامیه‌ای تصمیم خود را برای مسدود کردن دفاتر الجزیره در بیت المقدس اعلام کرد و گفت که این تصمیم به صورت فوری اجرا می‌شود.

در این اعلامیه آمده است که کابینه نتنیاهو به خاطر” تهدید به امنیت ملی اسرائیل” به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا فعالیت تلویزیون الجزیره تا زمانی متوقف شود که جنگ در نوار غزه ادامه دارد.

از سوی‌هم، در این اعلامیه‌ همچنین آمده است که کانال ماهواره‌ای و ویب سایت این تلویزیون در اسرائیل قطع می‌شود.

با این حال، تلویزیون الجزیره با نشر اعلامیه‌ای اتهامات اسرائیل مبنی بر اینکه این شبکه تلویزیونی امنیت اسرائیل را تهدید می کند، “دروغ خطرناک و مضحک” خواند که ژورنالستان آنرا در معرض خطر قرار می دهد. و این عمل را مجرمانه که حقوق بشر و حقوق اساسی دسترسی به اطلاعات را نقض می کند خواند.

این در حالی است که الجزیره از سوی دولت قطر تامین مالی می‌شود،و از زمان آغاز جنگ کنونی، به صورت ۲۴ ساعته به پوشش اخبار این منطقه پرداخته است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.