خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

جان‌باختن ۲۲۸نفر در پی سرازیر‌شدن سیلاب‌ در کشور کینیا !

جان‌باختن ۲۲۸نفر در پی سرازیر‌شدن سیلاب‌ در کشور کینیا !

مقامات در کینیا افزایش شمار تلفات ناشی از باران‌های شدید و سیلاب‌ها در این کشور به ۲۲۸ نفر خبر دادند.

خبرگزاری حاما: مقامات این کشور روز گذشته(یکشنبه، ۱۶ ثور) اعلام کرده است که از ماه مارچ تا کنون دست‌کم ۲۲۸ تن در پی جاری شدن سیلاب‌ها و وقوع توفان شدید در این کشور جان باخته‌اند و ۷۲ تن دیگر هنوز ناپدید هستند.

در همین حال، آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کینیا روز یک‌شنبه، ۵ می، در یک نشست خبری گفته که این وضعیت جدی است و نباید نادیده گرفته شود.

مواورا هشدار داده است که این بحران به‌زودی پایان نمی‌یاید، زیرا پیش‌بینی می‌شود که این کشور باران‌های موسمی دوامدار و خطر سیلاب‌ها و لغزش زمین را تجربه خواهد کرد.
همزمان با این، پولیس در غرب کینیا گفت که دریای نیاندو لبریز شده و یک حوزهٔ پولیس، یک مکتب، یک شفاخانه و بازار شهرک اهیرو را زیر آب کرد.

مقامات محلی گفته اند که تا اکنون در مورد تلفات ناشی از این رویداد معلومات در دست نیست.

از سوی‌هم، در کشورهای منطقه، سیلاب‌ها سبب لغزش زمین و ویرانی خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌ها شده و تا اکنون جان بیش از ۴۰۰ نفر را گرفته و صدها هزار نفر دیگر را بیجا کرده است.

این در حالی است که سیلاب‌های کنونی در کینیا، جایی که میلیون‌ها تن در حال حاضر با ناامنی غذایی حاد به دلیل خشک‌سالی درازمدت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بحران‌های انسانی در این کشور آفریقایی را تشدید کرده است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.