خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

اتحادیه صنعت کاران ترکمنستان علاقمند خرید از مواد ساختمانی از شهرک صنعتی هرات شدند !

اتحادیه صنعت کاران ترکمنستان علاقمند خرید از مواد ساختمانی از شهرک صنعتی هرات شدند !

اتحادیه صنعت کاران ترکمنستان علاقمند قرارداد در بخش مواد ساختمانی با صنعت کاران هرات هستند.

خبرگزاری حاما: هیأت اقتصادی اتحادیه صنعت‌کاران ترکمنستان سه روز می‌شود درهرات بسر می‌برد و از کارخانه‌های مختلف به خصوص سنگ مرمر، سیخ گل و تولید رنگ ساختمانی دیدن کرده اند.

در همین حال، این هیأت می‌گویند هدف آنها گسترش روابط اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور می‌باشد، بنابرین تلاش می‌کنند تا سالانه صدها تُن مواد ساختمانی را از صنعت کاران افغانستان خریداری کنند.

همزمان با این، قرار است به زودی قراردادهای در بخش فروش سنگ مرمر، رنگ ساختمانی و سیخ گل میان صنعت کاران دو کشور امضا شود.

چاریار، عضوهیأت اقتصادی ترکمنستان می‌گوید که: «در جریان این سفر که ما در هرات بودیم و محصولات که ما در کارخانه‌ها دیدیم و مخصوصاً کارهای که صنایع دستی بود در قسمت سنگ مرمر، سنگ اونیکس، این‌ها واقعاً شگفت‌انگیز است، طبیعتاً که در دنیا صنایع دستی یکی از گران‌بها ترین و محبوب ترین محصولات گفته می‌شود، بناء ما از محصولات که اینجا دیدیم شگفت زده شدیم.»

این تاجر ترکمنستانی همچنین علاوه می کند که اگر قرار داد صورت گیرد تنها شرکت او سالانه چهل تیلر سنگ مرمر استفاده خواهد کرد.

از سوی‌هم، اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که این ظرفیت درشهرک صنعتی هرات حالا وجود دارد که در بخش‌های مختلف کالاهای تولیدی را به بیرون از کشور صادر کند. درحال حاضر حدود ۴۰ شرکت در بخش پروسس سنگ مرمر فعالیت دارد، توافق هیأت اقتصادی ترکمنستان با صنعت کاران هرات می‌تواند گام ارزشمندی در قسمت تجارت مواد ساختمانی باشد.

با این حال برخی کارخانه داران به این باور اند که وضعیت تولید مواد ساختمانی طی سال‌های اخیر بهتر شده است، ظرفیت‌ها در قسمت تولید و پروسس سنگ مرمر وهمچنان سیخ گل بلند رفته است.

گفتنی است که اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که فعلا در شهرک صنعتی این ولایت بیش از ۸۰۰ کارخانه فعال می‌باشند.

همچنان برخی از مالکان فابریکه‌ داران در شهرک صنعتی هرات می‌گویند که تامین امنیت سبب شده تا تاجران و سرمایه‌ گذاران خارجی به هرات سفر نموده و تبادلات اقتصادی صورت گیرد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.