خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پذیرفتن پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر از سوی حماس!

پذیرفتن پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر از سوی حماس!

خبرگزاری رویترز گزارش داد که، حماس می‌گوید پیشنهاد آتش بس مصر و قطر در جنگ غزه را پذیرفته است.

خبرگزاری حاما: روز گذشته(دوشنبه،۱۷ ثور) حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه را پذیرفته است.

در همین حال، حماس در این بیانیه همچنین گفته است که اسماعیل هنیه، رهبر حماس، صدراعظم قطر و رئیس اطلاعات مصر را از پذیرش پیشنهاد آنها مطلع کرده است.

پذیرفتن این پیشنهاد در حالی صورت می‌گیرد که در مقابل دولت اسرائیل اعلام کرده همزمان با بررسی این طرح، عملیات نظامی در رفح را پیش خواهد برد.

همزمان با این، دولت اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هیأتی را اعزام خواهد کرد تا در مورد پیشنهاد آتش بس مورد قبول حماس در غزه که آن را «به دور از خواسته‌های اسرائیل» خواند، با هیات میانجی گفت‌وگو کنند.

با این حال، رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که این پیشنهاد شامل نتایج دور از دسترس است که اسرائیل با آن موافق نیست.

از سوی‌هم، کاخ سفید روز دوشنبه نیز اعلام کرد که در حال بررسی پاسخ گروه حماس به پیشنهاد آتش بس و آزادی گروگان‌ها است و همزمان به اسرائیل فشار می‌آورد تا طرح‌های حمله زمینی به رفح را متوقف کند.

گفتنی است که تاهنوزهیچ جزئیات دیگر در مورد این توافق گزارش نشده است.

این در حالی است که جنگ غزه پس از حمله روز ۷ اکتبر گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل آغاز شد، حمله‌ای که طبق آمار اسرائیل، ۱۲۰۰ کشته بر جای گذاشت و نیروهای حماس همچنین ۲۵۲ نفر را نیز به گروگان گرفتند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.