خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پنتاگون از تکمیل ساخت بندر شناور به هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غزه خبر داد !

پنتاگون از تکمیل ساخت بندر شناور به هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غزه خبر داد !

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که کار اعمار بندر شناور به هدف ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تکمیل گردیده است.

خبرگزاری حاما: وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه،۱۸ ثور) گفت که کار اعمار بندر شناور به منظور ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه برای مردم را غزه تکمیل گردیده، اما به دلیل آب و هوای نامناسب، در شرایط کنونی انتقال این بندر مصوون نیست.

اردوی ایالات متحده کار ساخت این بندر شناور را در ماه اپریل با هزینه‌ی ۳۲۰ میلیون دالر آغاز کرد.

در همین حال هدف از اعمار این بندر شناور، افزایش کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها در نوار غزه گفته شده است،
با این حال، سازمان‌های بین المللی از جمله ملل متحد بار‌ها هشدار داده‌اند که مردم غزه در آستانه قحطی قرار دارند و اگر کمک‌های بشردوستانه به موقع فراهم نشود،‌ فاجعه انسانی در این منطقه رخ خواهد داد.

همزمان با این، سبرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، گفته است که کار اعمار این بندر شناور که متشکل از دو بخش است،‌ تکمیل شده و منتظر تصمیم نهایی است تا به مقصد اصلی انتقال داده شود،سینگ همچنین به خبرنگاران گفت که بر اساس پیش‌بینی آب و هوا، باد‌های شدید و موج‌های بلند دریا جابجایی مصوون این بندر شناور در چنین وضعیت مناسب نیست.

او گفت که بخش‌های این بندر شناور و کشتی‌های نظامی که در ساخت آن دخیل بوده‌اند، هنوز در بندر اشدود اسرائیل مستقر‌اند.

این سخنگوی پنتاگون نیز افزود که فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) متعهد است که این بندر شناور را در آینده نزدیک به موقعیت تعیین شده آن جابجا کند،
از سوی‌هم، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، طرح‌ ساخت این بندر شناور را در اوایل ماه مارچ پس از آن اعلام کرد که اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشری به غزه از طریق گذرگاه‌های مرزی از جمله گذرگاه رفح شد.

پس از جابجایی این بندر شناور، کشتی‌های تجارتی کمک‌های بشردوستانه را از طریق همین بندر فراهم خواهد کرد و سپس کمک‌ها برای مردم غزه توزیع خواهد شد.

در همین حال، سنتکام با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ایالات متحده تا حالا ۱۲۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه را از طریق هوا برای مردم غزه پرتاب کرده است.

این در حالی است که بخش اعظم نوار غزه به از آغاز جنگ میان اسرائیل و گروه حماس در هفتم ماه اکتوبر سال گذشته تاکنون به‌صورت کامل تخریب شده و بیش از دو میلیون جمعیت این منطقه با بحران شدید بشری دست و پنجه نرم می‌کنند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.